کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جهانگرد: مردم از خدمات استارتاپ‌ها استقبال نمی‌کنند

12 تير 1397 ساعت 15:07

ایتنا - معاون وزیر آی‌سی‌تی: اکنون قوانین و مقررات و تسهیلات فراوانی در نظام حمایتی مالی برای این ایده‌پردازان و جوانان خلاق وجود دارد که از آنها حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.


معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اینکه قوانین و تسهیلات مالی بسیاری برای حمایت از کساب و کارهای نوین(استارتاپ) در داخل تهیه و اجرا شده اما مهم‌ترین مانع رونق در این بخش استفاده نکردن عموم مردم از کالاها و خدمات ارائه شده آنهاست.

به گزارش ایتنا نصرالله جهانگرد روز سه شنبه در نشست خبری معرفی زنجیره حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید کسب و کارهای نوپای بخش آی.سی.تی و در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه صاحبان ایده و جوانان خلاق هنگامی که ایده خود را به محصول تبدیل کردند با مشکلات و موانعی مواجه می‌شوند که نومید می‌شوند، گفت: اکنون قوانین و مقررات و تسهیلات فراوانی در نظام حمایتی مالی برای این ایده‌پردازان و جوانان خلاق وجود دارد که از آنها حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: به رغم همه این سرفصل‌های حمایتی و تعدد اقدام‌های حاکمیتی کسب و کارهای نوپا و جوانان خلاق با مشکل در سمت تقاضا مواجه می‌شوند و این موضوع از عواملی است که سبب می‌شود آنها نتوانند محصول خود را آنگونه که باید و شاید، عرضه کنند.
جهانگرد خاطرنشان ساخت: اکنون انواع و اقسام پول‌های حمایتی و قانون‌هایی که تسهیل کننده کار هستند در خدمت کسب و کارهای نوپاست اما در بخش استفاده، کار کساد است و ایده‌پردازان نیز از آن در رنج هستند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید تلاش کرد در سمت تقاضا رویکرد همگانی به سمت استفاده از محصولات تولید داخل باشد و علاوه بر آن، عزم مدیران نیز به استفاده از دستاوردهای متخصصان داخلی باشد تا رونق در این کسب و کارها ایجاد شود.

کسب و کارهای نوپا تا 50درصد آورده خود تسهیلات می‌گیرند
جهانگرد در ادامه به اقدام‌های حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حمایت از کسب و کارهای نوپا اشاره کرد و از ایجاد یکصد شتاب دهنده این کسب و کارها و تعدادی صندوق های ریسک پذیر خبر داد و گفت: تا 50 درصد آورده کسب و کارهای نوپا به آنان تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.
وی یکی از مهم‌ترین اقدام‌های حمایتی وزارت ارتباطات از کسب و کارهای نوپا را تدوین پیوست فناوری برشمرد و افزود: پیوست مذکور پس از تایید در ستاد اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شود و بر اساس آن 19 قلم کالای خارجی مرتبط با حوزه آی تی که در داخل تولید می شوند، اجازه ورود نخواهند داشت.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: پیوست فناوری موضوع خرید از داخل و میزان مشارکت داخلی ها در قراردادهای بین المللی را به جد مورد توجه قرار داده و اکنون بیشتر خریدها به سمت محصولات داخلی است.
 


کد مطلب: 53323

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53323/جهانگرد-مردم-خدمات-استارتاپ-ها-استقبال-نمی-کنند

ايتنا
  https://www.itna.ir