کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جیب‌بر‌های موبایل به بهشت نمی‌روند!

موبایل‌ها را با پین‌کدها ایمن کنید

12 تير 1397 ساعت 13:15

ابتنا - موبایل‌ها، گنج متحرکی هستند که داده های بانکی و اپلیکیشن های پرداخت تا حساب های کاربری شبک های اجتمای و ایمیل را شامل می‌شود که مفقود شدنشان عواقب ناخوشایندی دارد.



به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از کسپرسکی آنلاین، جیب برها از زمانی که دستگاه‌های موبایل پا به عرصه گذاشتند نسبت به هدف گذاری روی آنها  اقدام کرده‌اند. دستگاه‌های هوشمند جدید قیمت کمی ندارند، بنابراین بازفروش آنها درآمد نسبتا بالایی دارد.
متاسفانه دزدها در دنیای پر از گوشی‌های هوشمند به دزدی خود ادامه میدهند، اغلب دستگاه‌های هوشمند هم چندان ارزان نیستند و حتی محتویات آن ها به مراتب ارزش بیشتری دارد.

چرا جیب‌برها تلفن‌های هوشمند را انتخاب می کنند؟
همه چیز می‌تواند کاملا تغییر کرده باشد اما افراد برای رمز گذاشتن روی گوشی هوشمندشان خیلی تنبل بوده اند. اگر قفل گوشی هوشمند باز نشود قابلیت فروش نداشته و در نتیجه ارزشی ندارد. حداقل بعضی گوشی های اندروید به این صورت هستند که تا زمانی که پین کد آنها را وارد نکنید به تنظیمات کارخانه هم برنمی گردند پس دزدیدن آن ها برای اینکه سریع پولی نصیب دزدان شود کارگشا نیست.

از آن مهمتر، بدون پین کد، محتوای دستگاه نیز پینچ نمی‌شود. گذشته از همه اینها، گوشی های هوشمند مدرن، گنج متحرکی هستند که داده های بانکی و اپلیکیشن های پرداخت تا حساب های کاربری شبک های اجتمای و ایمیل را شامل میشود که مفقود شدن اینها عواقب ناخوشایندی دارد.

با این وجود تنها ۴٨ درصد از مردمی که مورد بررسی قرار گرفتند به خود زحمت ایجاد پسورد و پین کد برای محافظ از موبایل هایشان را داده اند. بحث در مورد اینکه چرا جیب برها هنوز یک تجارت پر سر و صدا را ادامه میدند مفصل است. اگر همه بر روی گوشی خود رمز بگذارید، جیب برها دیگر کاری ندارند چرا که بازار گوشی های سرقتی به آسانی از صحنه روزگار محو می شود.

اضافه کردن یک پسورد
در نهایت اگر که نمی خواهید به جیب برها کمک کنید یک پسورد مناسب را برای دستگاه خود انتخاب کنید. تنها کافی است که یک پین 4 رقمی (یا نهایتا 6 رقمی) را برای رمز عبور خود اختصاص دهید. پیشرفت تکنولوژی در این زمینه باعث شده است تا کاربران بتوانند با استفاده از احراز هویت چهره و اثر انگشت الگوهایی را قرار دهند و از آن ها جهت افزایش امنیت خود استفاده کنند.

اگر که قصد دارید تا شانس دستیابی مجرمان و جیب برها را به گوشی های هوشمند خود به حداقل برسانید و از این بابت اطمینان حاصل کنید به سیستم های ضد سرقت فکر کنید. سیستم عامل های مدرن تجهیزات و تکنولوژی هایی دارند که آن ها را نسبت به دستگاه های قدیمی و منسوخ در اولویت قرار می دهد. در سیستم عامل آیفون این ویژگی با نام Find My iPhone و در سیستم عامل اندروید  Find your phone  وجود دارد. این ویژگی ها به کاربران کمک می کنند تا بتوانند موقعیت دقیق جغرافیایی دستگاه خود را بیابند آن را قفل کنند و یا حتی در صورت لزوم حافظه را پاک کنند.

برای اندروید راهکارهای زیادی وجود دارند که می توانند این قابلیت را به دستگاه های هوشمند اضافه کنند. به عنوان مثال اینترنت سکیوریتی کسپرسکی برای اندروید نه تنها قادر است نرم افزارهای مخرب را بر روی دستگاه های هوشمند شناسایی کند بلکه شامل یک ماژول ضدسرقت است که قابلیت های زیر را داراست:
- موقعیت دستگاه را تعیین می‌کند؛
- دستگاه را قفل می‌کند؛
- زنگ هشدار دهنده‌ای را به صدا در می آورد که تنها با وارد کردن پین کد آن خاموش می شود؛
- دوربین به طور مخفیانه به کار می‌افتد و این کار باعث می‌شود تا شما بتوانید سارق را شناسایی کنید؛
- شما می‌توانید اطلاعات شخصی خود را از راه دور پاک کنید.
 


کد مطلب: 53320

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53320/جیب-بر-های-موبایل-بهشت-نمی-روند

ايتنا
  https://www.itna.ir