کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از ردیاب‌های ایمیل چه می‌دانید؟

11 تير 1397 ساعت 12:04

ایتنا - ارسال کننده ایمیل می‌تواند عناصر مختلفی برای ردیابی اینکه در صندوق ایمیل های دریافتی شما چه اتفاقی رخ میدهد در پیام جاگذاری کند.




تصور کنید که داخل ایمیل‌های دریافتی، همان که برای ایمیل‌های حلزونی است، یک دوربین در حال رصد این است که چه چیزهایی را خوانده اید و چه ایمیل هایی را بدون یک بازبینی دوباره فقط چک کرده اید. شاید تا حالا اصلا به این موضوع فکر هم نکرده باشید اما ایمیل این قابلیت را به سازندگان اسپم‌ها و پیام‌های تبلیغاتی داده است.

به گزارش سرویس اخبار امنیت  از زمانی که ایمیل وجود داشته این ویژگی‌ها هم بوده اند: از متن ساده بگیرید تا پیام های چشم نوازی که تمامی فونت‌ها، حالت های نوشتاری و تصاویر درون متن را دارد. از نظر قابلیت‌ها، ایمیل‌ها اکنون شبیه صفحات وب هستند، بدین معنی که ارسال کننده میتواند عناصر مختلفی برای ردیابی اینکه در صندوق ایمیل های دریافتی شما چه اتفاقی رخ میدهد در پیام جاگذاری کند.

ردیاب‌های ایمیل چگونه عمل می‌کنند؟
محققان دانشگاه پرینستون حدود 1000 پیام تبلیغاتی را تحلیل کرده‌اند. آنها دریافتند که 70 درصد از پیام ها دارای ردیاب‌های تبلیغاتی و خود به خود دانلود شونده مانند عکس‌های نامرئی هستند که نه تنها ارسال کننده را  از زمان و دفعاتی که آن را باز می‌کنید آگاه می‌کند بلکه اطلاعات شخصی را نیز در رشته کوئری انتقال میدهد. علوه بر آن، ردگیری دامنه کوئری IP آدرس شما را نیز آشکار میکند و از طریق آن موقعیت حدودی شما نیز مشخص می‌شود.

چنین فناوری هایی به سازندگان ایمیل های تبلیغاتی این امکان را می دهد که پیامهایشان را خیلی موثرتر هدف قرار دهند. برای مثال، ردگیری برای آزمون A/B بسیار موثر است که به تعیین عنوان و نوع پیام هایی که مردم بیشتر علاقمندند و روی آن کلیک می‌کنند کمک می‌کند. در صدر همه اینها، ردیابهای تبلیغاتی میتوانند کوکی های مرورگر را ذخیره کنند و بنابراین شما را در سایت های دیگر که حتی هیچ سنخیتی با موضوع ایمیل ندارد هم تشخیص دهند.

بدین ترتیب شبکه های تبلیغاتی می توانند اطلاعات زیادی را در مورد شما کسب کنند و این اطلاعات می تواند توسط تبلیغ کنندگان خریداری شود. به عنوان مثال اگر شما یک پیام را در مورد تخفیف کفش های کتانی باز کرده باشید آنوقت است که شما توسط دیگر تبلیغ های کفش های کتانی بمباران می شوید.

 چگونه از خود محافظت کنیم؟
اگر از کاربران جیمیل هستید کمی خوش شانس‌تر از دیگر کاربران خواهید بود. جیمیل و احتمالا برخی دیگر از ارائه دهندگان تمامی تصاویر را قبل از اینکه به شما انتقال دهند دانلود می کنند. این بدان معنی است که شبکه های تبلیغاتی نمی‌توانند در مرورگرهای شما کوکی ها را ذخیره کننده یا حتی پی ببرند که شما پیام آن ها را خوانده اید. مگر اینکه آن ها به گوگل برای اینکار پرداختی را انجام دهند.

اما سایر کاربران  ارائه دهندگان ایمیل نیز  نگران نباشند: ابزارهایی برای مسدودسازی ردیاب های وب سایت وجود دارد و شما می توانید با استفاده از VPN اآدرس ای پی واقعی خود را مخفی سازید.

در این جا چند نکته برای محافظت شما در برابر ردیاب های ایمیل وجود دارد:
- دانلود خودکار تصاویر را در ایمیل‌های خود غیر فعال کنید و تنها تصاویری که از افراد قابل اعتماد دریافت می کنید را دانلود کنید.

- اگر تصور می‌کنید که یک پیام مشکوک است از یک ابزار مسدود کننده ردیابی استفاده کنید یکی از این موارد  Private Browsingدر اینترنت سیکیوریتی کسپرسکی است.

- در وب گردی های خود از یک VPN استفاده کنید. استفاده از VPN باعث می شود که آدرس آی پی شما قابل حدس نباشد.
 


کد مطلب: 53304

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53304/ردیاب-های-ایمیل-می-دانید

ايتنا
  https://www.itna.ir