کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رونمایی HPE از سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری در رایانش لبه

16 تير 1397 ساعت 21:43

ایتنا - HPE امنیت، AI و یادگیری ماشین را اولویت‌های عمده آن اعلام کرده است.



تامین مالی مربوطه، کارهای R&D در چند حوزه کلیدی و پیشرو(لبه تکنولوژی)را در چهار سال آینده تحت پوشش قرار خواهد داد.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از itproportal، HPE خبر از سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در رایانش لبه(Edge computing) داده است.
این شرکت در رویداد HPE Discover در لاس وگاس فاش ساخت که با هدف دنبال نمودن «لبه هوش (Intelligent Edge)» در طی چهار سال آینده قصد سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری در این تکنولوژی دارد.
 
این تزریق بودجه مشخصا هدف تحقیقات در محصولات و سرویس‌های جدید در چند حوزه کلیدی را هدف قرار داده، و HPE امنیت، AI و یادگیری ماشین را اولویت‌های عمده آن اعلام کرده است.
بازوی Aruba این کمپانی هم اکنون در فضای رایانش لبه در سطح جهانی پیشتاز است، ولی این سرمایه‌گذاری جدید با هدف افزایش هرچه بیشتر تخصص‌ها در این حوزه انجام خواهد شد.  
 
HPE این آمارها را از گارتنر نقل کرده که مدعیست که 75 درصد از داده‌های تولید شده سازمانی تا سال 2020 در خارج از ابر یا دیتاسنتر متمرکز سنتی ایجاد و پردازش خواهند شد، که نسبت به کمتر از 10 درصد در سال 2018 نشانگر افزایش است.
 


در عوض، این داده­‌ها در تمام ابعاد بر روی «لبه» ایجاد و برای نخستین بار مورد دسترسی قرار خواهند گرفت – چه این در سطح فروشگاهی باشد، یا خدمات پزشکی و یا دکل‌های حفاری نفت، و نیاز به آنالیز و بکارگیری سریع آن داده‌ها اهمیتی کلیدی خواهد داشت.
 
آنتونیو نری، رییس و مدیرعامل HPE، گفت: «داده‌ها اموال معنوی جدید هستند، و شرکت‌هایی که بتوانند هوش و اطلاعات را از داده‌ها استخراج کنند(چه در یک بیمارستان هوشمند و چه در یک خودروی خودران) پیشرو خواهند بود.»
به گفته وی: «HPE در خط مقدم توسعه تکنولوژی‌ها و سرویس‌ها برای لبه هوش بوده است، و با این سرمایه‌گذاری، ما توانائیمان برای پیشبرد این طبقه‌بندی رو به رشد برای آینده شتاب خواهیم بخشید.»
 
وی افزود: «انقلاب بعدی در تکنولوژی سازمانی در معماری لبه به ابر خواهد بود. سازمان‌ها نیاز به میلیون‌ها ابر توزیع شده خواهند داشت که امکان بینش‌های بی‌درنگ و تجربیات اختصاصی را در جائی که اقدامی صورت می‌گیرد فراهم می‌آورد.»
 


کد مطلب: 53286

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53286/رونمایی-hpe-سرمایه-گذاری-4-میلیارد-دلاری-رایانش-لبه

ايتنا
  https://www.itna.ir