۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۸

روبوکار بدون دخالت انسان از تپه گودوود بالا رفت

ایتنا - این خودرو چیزی در حدود 1.9 کیلومتر را با استفاده از فقط سنسورها و سیستم‌هایش از این تپه بالا رفت. 
روبوکار بدون دخالت انسان از تپه گودوود بالا رفت

این نخستین AV خواهد بود که به مستغلات لرد مارچ راه می‌یابد.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از cnet، با اینکه مسافتی که خودران شرکت Roborace طی کرد تنها در حدود 2 کیلومتر بود ولی ورود آن به فستیوال سرعت Goodwood لحظه‌ای ویژه به شمار می‌رود.
 
روبوکار، ماشین مسابقه خودران که ستاره سری مسابقه خودش است، نخستین خودروی خودرانی خواهد بود که در این مقطع از عهده این تپه نوردی برمی‌آید.
هیچ انسانی در رانندگی آن دخیل نبود، و این خودرو چیزی در حدود 1.9 کیلومتر را با استفاده از فقط سنسورها و سیستم‌هایش از این تپه بالا رفت. 
 
روبوکار نخستین بار پارسال بود که در گودوود، به عنوان بخشی از Future Lab فستیوال سرعت، در انظار ظاهر شد. این خودرو امسال نیز حضور خواهد داشت، و این گروه یک تجربه VR (واقعیت مجازی) غوطه‌ورکننده را در اختیار قرار خواهد داد که کاربران با آن می توانند بالا رفتن این خودرو را از زاویه دید آن تماشا کنند.
روباتیک و حمل و نقل خودران تم‌های اساسی Future Lab امسال خواهد بود، که با نمایش‌ها و تست‌های تعاملی تکمیل می‌شود.
 


اکنون فستیوال سرعت گودوود، در بیست و پنجمین سال خود، به یک رویداد تپه نوردی تبدیل شده که در آن خودروهای بسیار جذابی به خودنمایی می‌پردازند.
گودوود، چه با مسابقات سرعت فرمول یک، نمایش مفاهیم خاص دوران‌های گذشته و چه با رویدادهایی همچون نمایش روبوکار، همیشه ارزش تماشا کردن داشته است، و همه می‌توانند آن را با استفاده یوتیوب، که پخش زنده کل این رویداد را میزبانی می‌کند، تماشا کنند.
 
روبوکار یک خودروی جمع و جور هیجان انگیز است. ساختار تنگ آن کاملا روشن می‌سازد که جایی برای نشستن انسان در آن وجود ندارد. وزن آن کمتر از یک و نیم تن است، و به چهار موتور الکتریکی با قدرت 181 اسب بخار مجهز است.
به منظور حرکت خودران در پیست‌ها، این خودرو با لیدار، رادار، GPS و مجموعه ای از سنسورهای دیگر تجهیز شده است.
در سری‌های مسابقه، شرکت Roborace یک API برای این خودرو در نظر گرفته تا هر بار بتواند الگوریتم AI خودش را روی آن پیاده کند.
 
برای دیدن ویدئوی این خودرو در یوتیوب اینجا کلیک کنید.
برای دیدن تصاویری از این خودرو اینجا کلیک کنید.
 
 
کد مطلب: 53268
برچسب ها: خودروی خودران
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام