۰
plusresetminus
جمعه ۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۵

موزیلا با استفاده از ترفندهای حافظه‌ای سرعت فایرفاکس را افزایش می‌دهد

فایرفاکس با استفاده از آنچه از کامپیوتر شما آموخته است با رفتاری هوشمندانه تر باعث افزایش سرعت مرورگریتان می شود.
موزیلا با استفاده از ترفندهای حافظه‌ای سرعت فایرفاکس را افزایش می‌دهد
 
فایرفاکس با استفاده از آنچه از کامپیوتر شما آموخته است با رفتاری هوشمندانه تر باعث افزایش سرعت مرورگریتان می شود.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از cnet، این تغییرات در نسخه اخیر فایرفاکس 61 به اجرا درآمده‌اند، که جدیدترین ویرایشی است که دربرگیرنده برند کوانتوم است که در نیم سال اخیر نمودی از تلاش موزیلا برای بازیافتن اعتبارش به عنوان یک مرورگر و پس گرفتن میدانی بوده که به کروم گوگل واگذار کرده است.
 
یک تغییر، که لیست‌های نمایش حفظ شده نامیده می‌شود، با فراموش نکردن کاری که این مرورگر قبلا برای نمایش دادن یک وب‌سایت بر روی نمایشگرتان انجام داده عمل می‌کند.
به جای محاسبه مجدد همه چیز در زمانی که بخشی از صفحه تغییر یافته است، نسخه جدید فقط جنبه هایی از صفحه که تغییر یافته‌اند را مجددا رایانش می‌کند. این کار باعث کاهش 33 درصدی زمان پر شدن پیکسل‌ها می‌شود.  
 
مطابق گزارش ایتنا یک تغییر دیگر، با نام گرم کردن برگه (tab warming)، تاخیری که ممکن است برای شما در زمان تغییر برگه ها آزاردهنده باشد را کاهش می‌دهد.
این قابلیت وقتی نشانگر ماوستان را بر روی برگه دیگری می‌برید به آن توجه می کند، و با پیش‌بینی اینکه شما احتمالا می‌خواهید آن را ببینید، شروع به آماده کردن نسخه کاملی از آن وب‌سایت بر روی حافظه کامپیوترتان می‌کند تا وقتی روی آن برگه کلیک کردید سریعا نمایش داده شود.
در حال حاضر گرم کردن برگه فقط بر روی ویندوز و لینوکس کار می‌کند.
 


افزایش سرعت مهم است، ولی در بلندمدت این کار لزوما به معنای افزایش چشمگیر سرعت نخواهد بود، زیرا برنامه‌نویسان وب برنامه‌نویسی‌شان را به طرز فزاینده‌ای با تعداد کدهای بیشتر انجام می‌دهند.
 
یک راهبر استانداردها و برنامه‌نویس کروم به نام الکس راسل در توئیتی نوشته است: «وب به این خاطر در حال کندتر شدن است که ما هر چقدر هم کروم را سریع‌تر کنیم، توسعه دهندگان با استفاده از توده مداما در حال بزرگ‌تر شدنی از کدهای برنامه نویسی جاوااسکریپت در حق کاربران جفا می‌کنند...»
 
با وجود این واقعیت، سازندگان مرورگرها نمی توانند دست روی دست بگذارند تا رقبایشان در افزایش سرعت از آنها پیشی بگیرند.
 
کد مطلب: 53264
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام