کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیش‌بینی بازار پررونق اینترنت اشیاء صنعتی در سال‌های آتی

10 تير 1397 ساعت 10:54

ایتنا – طبق برآوردهای کارشناسان، «اینترنت اشیاء صنعتی» از بازار پر جنب و جوشی برخوردار خواهد شد.


پیش‌بینی می‌شود تا سال 2026، بازار جهانی IIoT بیش از 991 میلیون دلار ارزش یابد.
افزایش تقاضا و اقبال سازمان‌ها به ویژه شرکت‌های فعال در حوزه برق، حمل و نقل هوایی و تولید، از جمله دلایل این رشد عنوان شده است.
 
اینترنت اشیاء صنعتی (Industrial Internet of Things) یا به صورت مخفف IIoT، یکی از جنبه‌های مهم اینترنت اشیاء است که به کاربرد این فناوری در زمینه‌های صنعتی و استفاده از آن به عنوان یک شبکه صنعتی هوشمند اشاره دارد.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از وب‌سایت Globe Newswire، کارشناسان معتقدند IIoT می‌تواند نقش مهمی در غلبه بر برخی چالش‌‎های رایج در صنایع گوناگون از جمله حوادث ناخواسته ایفا کند.
 
به عنوان مثال صنعت حمل و نقل برای مقابله با معضلاتی همچون روند صعودی ترافیک و تراکم خودروها در مناطق شهری، می‌تواند دست به دامان IIoT شود.
 
بر اساس این گزارش، در سال 2017 کشورهای منطقه آمریکای شمالی بیشترین سهم بازار IIoT را از آن خود کردند و انتظار می‌رود این روند در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.
 
کشورهای اروپایی، کشورهای منطقه آسیا اقیانوسیه، چین، هند و ژاپن نیز از جمله مناطقی هستند که نگاه ویژه‌ای به این فناوری دارند.
 



در این گزارش به برخی شرکت‌های کلیدی فعال در این عرصه اشاره شده که از آن میان، مواردی همچون آی‌بی‌ام، اپل، اشنایدر الکتریک، جنرال الکتریک، امرسون الکتریک، گروه ABB، Tech Mahindra، Softweb Solutions، زیمنس و بوش قابل اشاره است.
 
با این حال عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند رشد جهانی این بازار را محدود سازد.
 
«فقدان استانداردهای جهانی و پروتکل‌های مورد توافق، استفاده از تجهیزات قدیمی و همچنین نگرانی‌های امنیتی در رابطه با داده‌های حجیم» از جمله این موانع قلمداد شده است.
 


کد مطلب: 53262

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53262/پیش-بینی-بازار-پررونق-اینترنت-اشیاء-صنعتی-سال-های-آتی

ايتنا
  https://www.itna.ir