۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

دانستنی های سفر به گرجستان

در پایتخت گرجستان شهر تفلیس سیستم حمل و نقل خوبی وجود دارد. هزینه حمل و نقل در گرجستان ارزان است و شما به راحتی می توانید از همه وسایل نقلیه از جمله تاکسی، اتوبوس، مترو، قطار شهری و تله کابین استفاده نمایید.
دانستنی های سفر به گرجستان
------------------------- رپرتاژ آگهی -------------------


این کشور در بخش قفقاز اوراسیا قرار گرفته است و پایتخت و بزرگترین شهر آن تفلیس می باشد. آب و هوای گرجستان در فصل تابستان گرم و خشک و  در پاییز سرد می باشد بطوریکه زمین پوشیده از یخ می شود.
 ماههای ژوئن و اوت هوا گرم و خشک می باشد و پایان ماه مه تا سپتامبر بهترین زمان برای بازید از گرجستان هستند.پیش از خرید تور گرجستان حتما این مطلب را بخوانید.
قلعه ی ناریکالا
قعله ی ناریکالا یکی از  جاذبه های شهر تفلیس و مربوط به قرن چهارم میلادی میباشد که در آن زمان متعلق به کشور ایران بود. برای بازدید از این قلعه می توانید از تله کابین استفاده نمایید و یا پیاده از کوه بالا بروید. منظره ی شهر از بالای این قلعه فوق العاده می باشد.
 
 برج ساعت
 این برج  یکی از نماد های  شهر تفلیس می باشد که توسط یک استاد عروسک گردان به نام  ب رزو گابریادز بازسازی شد و به عنوان سالن نمایش از آن استفاده نمود. هر ساعت یک بار فرشته ای از این بنای افسانه ای بیرون می آید و با چکش زنگ ساعت را به صدا در می آورد.
 
 

بلوار باتومی - مجسمه های عشق (علی و نینو)
این بلوار که در شهر باتومی قرار گرفته است  محل مناسب و زیبایی برای پیاده روی، دوچرخه سواری، و استراحت می باشد. در مسیر آن برخی از مهمترین دیدنی های شهر باتومی مانند مجسمه های علی و نینو را می توانید مشاهده نمایید. این مجسمه های زیبا و متحرک که از فلز ساخته شده اند پیکرهای یک زن و یک مرد هستند و  نماد عشق می باشند.
 
 
 

باغ گیاه شناسی تفلیس
 شما می توانید به راحتی چندین ساعت را در این باغ زیبا سپری نمایید در این باغ تاریخی گیاهان زیبایی که از عمر آنها قرن ها می گذرد یافت می شوند. بازدید از  این باغ از  قرن 17 میلادی برای عموم آزاد شد تا پیش از آن تنها خانواده های سلظنتی از این باغ بازدید می کردند. در این باغ که یکی از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی دنیا می باشد 3500 گونه گیاه وجود دارد.
 
 

پارک 6 می
این پارک یکی  بهترین مکان های گردشگری شهر باتومی می باشد. از جذابیت های  این پارک دریاچه ی زیبای نورگیلی می باشد که در مرکز این پارک قرار گرفته است. آکواریوم، دلفیناریوم و باغ وحش از دیگر جاذبه های این پارک می باشند. دلفیناریوم این پارک یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری گرجستان می باشد که در آن دلفین ها نمایش اجرا می نمایند و کارهای بسیار جالب و بامزه ای انجام می دهند.
 
 

میدان اروپا
 شهر باتومی نه تنها دارای ساختمان های جدید می باشد بلکه بهترین ساختمان هایی آن متعلق به قرن 19 میلادی است. دور میدان ساختمان های قدیمی بازسازی و همچنین ساختمان های جدیدی به سبک قدیم ساخته شده اند. همچنین شما قلعه ای با ساعت ستاره شناسی را  در این میدان مشاهده می نمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تور لحظه آخری گرجستان می توانید به سایت سفر باتو مراجعه کنید.
 
 

غذا
غذا های گرجی از تنوع زیادی برخوردار است با وجود این از هیچ فرهنگی تاثیر نگرفته  و بسیار غنی می باشد. از بهترین غذاهای گرجی که می بایست تجربه کنید به چند مورد اشاره می کنیم. خاچاپوری، پخالی لبو و گردو، چاناخی، خارچو، چاکاپولی، خینکالی، شیشلیک از محبوب ترین غذاها گرجی می باشند. اطلاعات بیشتر در مورد سایر تورهای لحظه آخری مانند تور ارزان گرجستان را در سایت سفر باتو مشاهده کنید.
 

حمل و نقل
در پایتخت گرجستان شهر تفلیس سیستم حمل و نقل خوبی وجود دارد. هزینه حمل و نقل در گرجستان ارزان است و شما به راحتی می توانید از همه وسایل نقلیه از جمله تاکسی، اتوبوس، مترو، قطار شهری و تله کابین استفاده نمایید.

 
کد مطلب: 53256
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام