کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ولوو تا سال 2021 خودروی خودران XC90 را عرضه خواهد کرد که راننده می تواند در آن چرت بزند

17 تير 1397 ساعت 15:57

​​​​​​​سیستم برنامه ریزی شده Level 4 ولوو احتمالا با نام «دستیار بزرگراهی» عرضه خواهد شد.



تا سال 2012، شما ممکن است بتوانید، در حال رانندگی در بزرگراه، پشت فرمان XC90 ولوو به این شکل بنشینید یا حتی بخوابید.
 
به گزارش سرویس اخبار فناوری از شماران سیستم به نقل از cnet، در حال حاضر هیچ خودرویی که کاملا خودران باشد در بازار وجود ندارد. هر خودروی دارای یک سیستم نیمه خودران (مانند Super Cruise کادیلاک و Autopilot تسلا) نیازمند آن هستند که حواس راننده جمع باشد و در لحظه نیاز وارد عمل شود.
ولی تا سال 2021، ولوو امیدوار است که خودرویی را عرضه نماید که به قدری پیشرفته باشد که یک راننده بتواند، در حالی که خودرو خودش رانندگی می کند، پشت فرمان چرتی بزند.
 
نایب رییس ارشد ولوو، هنریک گرین، در آیین عرضه سدان S60 اعلام کرد که خودروی شاسی بلند نسل بعدی XC90 تکنولوژی خودران سطح 4 را تا سال 2021 عرضه می کند.
هدف این است که این سیستم امکان «خواب سرنشینان» در زمان رانندگی در بزرگراههای مشخص دارای دسترسی محدود را فراهم بیاورد.
 
خودروی خودران CEDRIC

انجمن مهندسان خودرو اتوماسیون سطح 4 را به عنوان خودرویی تعریف نموده است که می‌تواند همه عملیات‌های رانندگی در شرایط خاص را بدون نیاز به ورود کاربر انسان در صورت وقوع شرایط اضطراری به انجام برساند.
ولوو مشغول تست خودروهای اینچنینی با تکنولوژی خودران در نقاط مختلف جهان بوده است. از جمله با همکاری شرکت اوبر؛ و حتی این شرکت به دو خانواده سوئدی اجازه استفاده قرضی از نمونه‌های اولیه XC90 خودران را داده است. ولی تاکنون هیچ خودروسازی یک سیستم خودران سطح 4 را در دسترس عموم قرار نداده است.
 
گرین گفت که نام این سیستم خودگردان «دستیار بزرگراهی» خواهد بود و احتمالا یکی از آپشن‌های XC90 آینده خواهد بود، که در کنار S60 در کارخانه جدید ولوو در کارولینیای جنوبی ساخته خواهد شد.
ولوو اعلام کرده است که با مسئولان اجرای قوانین برای اطمینان یافتن از قانونی بودن سیستم دستیار بزرگراهی همکاری خواهد کرد.
تاکنون، حتی سیستم‌های خودگردان سطح 3 (از جمله Traffic Jam Pilot آئودی) با مقاومتهای قانونی مواجه شده بودند.
 


کد مطلب: 53255

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53255/ولوو-سال-2021-خودروی-خودران-xc90-عرضه-خواهد-راننده-می-تواند-چرت-بزند

ايتنا
  https://www.itna.ir