۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۳

گوگل بی سر و صدا در حال اضافه کردن DRM به همه اپ‌های پلی استور است

استفاده از DRM در اینجا به علل کاربردی بوده و مشخصا در اینجا هدف این بود که همه فایلهای apk گرفته شده از استور گوگل دارای امضای دیجیتال باشند.
گوگل بی سر و صدا در حال اضافه کردن DRM به همه اپ‌های پلی استور است
 
گوگل افزودن رشته ای از ابرداده‌ها به همه بسته‌های دانلود شده در گوگل پلی استور را آغاز نموده است.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از اینکوایرر، با اینکه این خبر ممکن است در ابتدا نگران کننده باشد اما باید با نگاهی عمیق‌تر به این موضوع نگریست.
درست است که این نوعی از DRM است، و دیدی توام با نگرانی به DRM وجود داشته است. ولی در واقع، مشکل اصلی که عموما با DRM وجود دارد استفاده منفی از آن است.
 
استفاده از DRM در اینجا به علل کاربردی بوده و مشخصا در اینجا هدف این بود که همه فایل‌های apk گرفته شده از استور گوگل دارای امضای دیجیتال باشند. این بدان معناست که، در صورت داشتن امضای دیجیتال، حتی در صورتی که شما اپ‌هایتان را از گوگل پلی نگرفته باشید، آن اپ‌ها همچنان ایمن خواهند بود، و همچنان برای مواردی همچون ذخیره‌سازی ابری و اجرای همزمان در چند دستگاه با چارچوب Google Play Services کار خواهند کرد.
 
همچنین، با این وضعیت ایمنی اپ خیلی بیشتر می شود. ناگفته پیداست که با این روش ردیابی هکرها نیز آسان‌تر می‌شود.
 


شاید بهترین مزیت آن این است که اگر شما اپی را از جای دیگری غیر از استور گوگل گرفته باشید(مثلا از آمازون) و نصب کرده باشید، تا زمانی که دارای گواهینامه باشد، به کتابخانه شما افزوده خواهد شد و همه آپدیت‌هایی که به آنها نیاز دارد را دریافت خواهد نمود.
 
اما از دیدی شفاف‌تر، قاعدتا مشکلاتی هم همراه آن پیش خواهد آمد. گوگل در حال حاضر از این DRM خود استفاده‌ای که علیه منافع کاربران باشد نمی‌کند، ولی گوگل ماهیت خاص خود را دارد، و ممکن است بیش از آنچه انتظارش را داریم دست به جمع‌آوری اطلاعاتمان کند.
 
با اینکه گوگل سعی کرده حساسیست‌ها نسبت به این قضیه را کاهش دهد ولی به هر حال این سیستم جدید علاوه بر افزودن ایمنی، می‌تواند به شیوه‌ای عظیم برای زیر نظر گرفتن فعالیت‌های شما در گوشیتان تبدیل شود، چیزی که امیدواریم رخ ندهد.
 
کد مطلب: 53253
برچسب ها: گوگل حریم خصوصی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام