۰
plusresetminus
جمعه ۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۸

دو سوم از کاربران Ubuntu 18.04 با جمع‌آوری داده‌هایشان موافقت کرده‌اند

ایتنا - به نظر می رسد که هنوز هم شرکتهای تکنولوژیی پیدا می شوند که کاربران به آنها اعتماد کنند.
دو سوم از کاربران Ubuntu 18.04 با جمع‌آوری داده‌هایشان موافقت کرده‌اند
 
به نظر می‌رسد که هنوز هم شرکت‌های تکنولوژی پیدا می‌شوند که کاربران به آنها اعتماد کنند.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از اینکوایرر، در نخستین گزارش از زمانی که Canonical برای نخستین بار درخواست برای جمع‌آوری داده‌های تحلیلی را آغاز نمود، این شرکت اعلام کرده است که بیشتر کاربران با این کار موافقت کرده‌اند، و نتایج جالبی رقم خورده است.
 
از نظر 67 درصد کاربران اشکالی ندارد که Canonical داده‌های آنها را از Ubuntu 18.04 LTE (فقط نسخه دسکتاپ) را گردآوری کند. با توجه به اینکه بسیاری از افراد اجازه می‌دهند که لینوکس کنترل بیشتری بر حریم خصوصیشان داشته باشد، این رقم بسیار قابل توجه به نظر می‌رسد و ما تنها می‌توانیم تا حدود زیادی اینگونه فرض کنیم که کاربران Ubuntu اعتمادشان به آن خیلی بیشتر از اعتماد کاربران به مایکروسافت است.

البته گفتنی است که ایده این کار(جمع‌آوری داده‌ها) برای استفاده داخلی بود، و نه فروش آن یا استفاده از آن برای تبلیغات هدفمند و امثالهم، به هیچ عنوان.
همه داده‌های استخراج شده هنوز منتشر نشده‌اند. ولی از قبل مشخص است که بیشتر کاربران یک CPU و یک مانیتور دارند، و آن مانیتور احتمالا دارای رزولوشن 1080p است.
 
ما می‌دانیم که رم بیشتر کاربران 4 تا 8 گیگابایت است، و می‌دانیم که کمتر از پنج درصد از آنها دیسک را که Ubuntu بر روی آن وجود دارد رمزنگاری می‌کنند.
 


به منظور اطمینان خاطر دادن به کاربران در این باره که طرح‌های Canonical خطری برای کاربران ندارد، این شرکت همه کدهای مرتبط با جمع‌آوری داده‌ها را بر روی GitHub منتشر کرد تا افراد خودشان بتوانند آن را بررسی کنند.   
 
یکی دیگر از نکاتی که از اطلاعات حاصله مشخص شده این است که نصب لینوکس به طور متوسط 18 دقیقه طول می‌کشد، که البته سریع‌ترین رکورد آن 8 دقیقه بوده است.
 
اطلاعات دقیق‌تر پس از انتشار Ubuntu 18.10 (که در حال حاضر با عنوان Cosmic Cuttlefish در حال توسعه است) در حدود اکتبر 2018 منتشر خواهد شد.
 
Cosmic Cuttlefish یک نسخه پشتیبانی بلندمدت این سیستم عامل نیست، ولی با این وجود احتمالا دارای قابلیت‌های فراوانی خواهد بود.
 
 
کد مطلب: 53249
برچسب ها: لینوکس اوبونتو
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام