۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۴
رییس انجمن وارد کنندگان موبایل:

اطلاعات وزیر ارتباطات در باره واردات موبایل غلط است

ایتنا - سفار رئیس انجمن وارد کنندگان موبایل: نیاز سالانه واردات موبایل به کشور 2 میلیارد دلار است که تاکنون بانک مرکزی 25 درصد نیاز بازار، ارز به این گروه تخصیص داده است.
اطلاعات وزیر ارتباطات در باره واردات موبایل غلط است

رئیس هیئت مدیره انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، نیاز سالانه واردات موبایل به کشور را 2 میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: تاکنون بانک مرکزی 25 درصد نیاز بازار، ارز به این گروه تخصیص داده است.

به گزارش ایتنا سید محمود سفار در گفت‌وگو با ایرنا درباره انتشار فهرستی از شرکت‌های واردکننده گوشی همراه که از ارز دولتی استفاده کرده اند، اظهار داشت: هر کس با مراجعه به سامانه جامع تجارت ایران که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت راه‌اندازی کرده است، می‌تواند درباره شرکت‌ها و اینکه چه میزان ارز دریافت کرده‌اند، اطلاع یابد.

        در این زمینه بخوانید:
        - اسامی واردکنندگان موبایل با ارز دولتی

رئیس هیات مدیره انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی همچنین درباره اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر اینکه برخی افراد سودجو گوشی تلفن همراه را با ارز دولتی 4200 تومانی وارد کرده اما با نرخ های بالاتر می فروشند، گفت: اطلاعات داده شده به وزیر ارتباطات درباره سوء استفاده واردکنندگان از ارزچهار هزار و 200 تومانی صحیح نبوده است.
وی با تاکید براینکه ارز تخصیصی با ارزی که واقعی به شرکت ها پرداخت می شود تفاوت دارد، افزود: سامانه مذکور میزان واردات انجام شده در قبال ارز دریافتی را به روشنی دراختیار همگان قرار می دهد.
سفار ادعاکرد: به طور قطع اطلاعات داده شده به «محمد جوادآذری جهرمی» وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات کامل نبوده است و اطلاعات همه شرکت‌های ذکر شده در سامانه جامع تجارت موجود است.

رئیس هیات مدیره انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی ادامه داد: سامانه جامعه تجارت ریز اطلاعات همه شرکت‌ها را در یک ستون افقی به صورت کامل و شامل شماره ثبت سفارش، کد یکتا، منشاء ارز، شماره ساتا، مبلغ منشاء ارز و وضعیت اظهار گمرکی را دارد.
سفار یادآور شد: در این سامانه کاملاً مشخص است که کالا چه زمان اظهار شده، زمان ترخیص از گمرک چه موقعی بوده است.

نیاز سالانه واردات موبایل 2 میلیارد دلار است
سفار با بیان اینکه سالانه به حدود 2میلیارد دلار واردات تلفن همراه نیاز داریم، گفت: از ابتدای امسال 500 میلیون دلار ارز به واردکنندگان اختصاص یافته که 25 درصد نیاز بازار است.

رئیس هیات مدیره انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی درباره علت گرانی های اخیر گوشی های تلفن همراه نیز گفت: واردکننده کالایی را با قیمت مشخص وارد و به بازار عرضه می کند اما تا رسیدن کالا به دست مصرف کننده نهایی ممکن است عده ای سوء استفاده کنند که دیگر ربطی به واردکننده ندارد.

به گزارش ایتنا مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری شامگاه یکشنبه سوم تیر فهرستی از شرکت های وارد کننده گوشی همراه را که از ارز دولتی استفاده کرده اند، منتشر کرد.
بر اساس گزارش این مرکز از ابتدای سال 97 تا 29 خرداد ماه به 40 شرکت وارد کننده گوشی تلفن همراه، ارز دولتی تخصیص داده شده است که 30 شرکت از این فهرست با بخشی از ارز تخصیص یافته اقدام به واردات گوشی تلفن همراه کرده اند.
در ادامه این گزارش آمده است: رقم کل ارز اختصاص یافته به 40 شرکت مذکور 220 میلیون و 643 هزار یورو بوده که تاکنون محموله هایی با مجموع رقم 75 میلیون و 283 هزار یورو با عاملیت 30 شرکت وارد کننده از گمرک ترخیص شده است.

همچنین محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز شنبه در کرمان گفته بود: گرانی های غیرمعمول گوشی تلفن همراه در کشور نشان می دهد که برخی افراد سودجو با استفاده از ارز دولتی 4200 تومانی گوشی وارد کرده اند اما بر اساس بهای ارز غیررسمی آن را به مردم عرضه می کنند.
 
کد مطلب: 53232
نام شما
آدرس ايميل شما


امير
feedback
Iran, Islamic Republic of
جناب سفار طبيعي است كه بايد 25 درصد ارز براي شما تخصيص ميافت مگه چقدر از سال گذشته؟ بیشتر از سه ماه!!! مردم چی فرض میکنی؟!!! خودتی و ...
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام