۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۳

تلاش فیس‌بوک برای راستی‌آزمایی اخبار در 14 کشور مختلف

ایتنا - این کمپانی اعلام کرده است که راستی‌آزمایی‌ها «به طور متوسط به میزان 80%» به حذف اخبار کذب کمک نموده‌اند.
تلاش فیس‌بوک برای راستی‌آزمایی اخبار در 14 کشور مختلف

فیس‌بوک در حال تشدید تلاش‌هایش برای مبارزه با نشر اطلاعات نادرست است، و می خواهد به کمک AI روزانه بیش از یک میلیارد پست را پایش کند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از cnet، این شرکت اعلام کرد که در حال بسط برنامه راستی‌آزمایی طرف ثالث خود برای 14 کشور است و قصد دارد تا پایان سال 2018 آن را بیشتر توسعه دهد.

گفتنی است اطلاعات کذب، کمپین‌های پروپاگاندا، خبرهای جعلی و تئوری‌های توطئه حضوری چشمگیر در شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌هایی همچون فیس‌بوک، توئیتر و یوتیوب داشته‌اند. مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس‌بوک، خبرهای جعلی را به عنوان یکی از مشکلات عمده‌ای که باید برای آن راهکاری بیابد پذیرفته است.
 
اخبار جعلی در فیس‌بوک نقشی عمده در برخی تحولات مهم دنیا داشت که انتقاداتی را بدنبال آورد. در فوریه گذشته، وزارت دادگستری آمریکا 13 تبعه روسیه را به خاطر کمپین پروپاگاندایشان تحت تعقیب قرار داد.
در طی دو سال گذشته، فیس‌بوک تلاش‌هایش علیه نشر اطلاعات نادرست را تشدید نموده است، از جمله اینکه «کارشناسان نشر اخبار» را برای ارائه مشاوره درباره محتوایی در این شبکه اجتماعی منتشر می‌شود بکارگیری کرده، و برای مبارزه با تقلب در مقیاس وسیع بر یادگیری ماشین اتکا نموده است.
 
برنامه طرف ثالث فیس‌بوک برای راستی‌آزمایی محتوا بر سازمان‌هایی همچون آسوشیتدپرس و Snopes متکی است تا به مدیران نظارتی این شبکه، اطلاعاتی گمراه کننده بودن محتوا را گزارش دهند. این کمپانی اعلام کرده است که راستی‌آزمایی‌ها «به طور متوسط به میزان 80%» به حذف اخبار کذب کمک نموده‌اند.  
 


این شبکه اجتماعی همچنین اعلام نموده در حال بسط برنامه راستی‌آزمایی برای یافتن ویدئوها و عکس‌های جعلی نیز هست. در گذشته، فیس‌بوک با مشکلات ناشی از تصاویر دستکاری شده‌ای همچون یک بازیکن NFL که در حال به آتش کشیدن یک پرچم بود مواجه شده بود.
وقتی فیس‌بوک اولین بار این برنامه پایلوت را اعلام کرد تنها در کشور فرانسه در دسترس بود. ولی، به گفته این شرکت، اکنون در حال بسط به چهارده کشور است.
 
عمده این تلاش از طریق فناوری هوش مصنوعی به اجرا در خواهد آمد.
پس از آنکه یک راستی‌آزمایی در فرانسه یک توصیه پزشکی جعلی را در این شبکه اجتماعی یافت، فیس‌بوک آن پست را حذف نموده و از هوش مصنوعی برای پالایش بیش از 1400 لینک که چنان ادعایی داشتند استفاده نمود.
 
هوش مصنوعی فیس‌بوک ارائه اعلان درباره مهاجمان تکراری را نیز، در صورتی که یک صفحه به نشر اطلاعات نادرست بر روی این شبکه اجتماعی ادامه دهد، آغاز خواهد کرد.
واکنش‌های آن می‌تواند شامل تنزل اعتبار آن پیج یا کاهش تعداد افرادی که قادر به دیدن آن باشند شود.
 
این شرکت همچنین اعلام کرده است که شراکتی را با Schema، که یک ابزار منبع باز مورد استفاده برای راستی‌آزمایی است، آغاز کرده است.
 
کد مطلب: 53199
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام