کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مک‌آفی پس از خرید SkyHigh به دنبال تملک شرکت‌های بیشتری است

3 تير 1397 ساعت 11:28

ایتنا - در سال گذشته گزارش شده بود که McAfee خود را برای یک عرضه عمومی آماده می‌کند.


 
شرکت امنیت سایبری McAfee، پس از خرید شرکت خدمات امنیتی SkyHigh Networks در سال جاری، به دنبال تملک‌های بیشتر است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از رویترز، کریستوفر یانگ مدیر عامل این شرکت در حاشیه یک کنفرانس امنیت سایبری گفت که «ما، در صورتی که لازم بدانیم، ظرفیت بر عهده گرفتن استقراض بیشتر را داریم... ولی قطعا این یکی از گزینه‌هایمان خواهد بود، چرا که توانایی انجام تملک‌ها را تغییر می‌دهد. با این کار یک نوع دیگر از منابع مالی را به دست می‌آوریم.»
 
اینتل که در سال 2011، 7.7 میلیارد دلار برای تصاحب شرکت کالیفرنیایی McAfee هزینه کرد، سال گذشته 51 درصد از سهام را به صندوق دارایی‌های خصوصی TPG Capital به ارزش سرمایه‌گذاری 4.2 میلیارد دلار واگذار (spin-off) کرد.
 
یانگ گفت که McAfee عایدی سالانه 2.6 میلیارد دلاری دارد، بسیار سودده است و ارزش آن از زمان این انتقال سهام افزایش یافته است؛ ولی وی از ارائه جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد.
پس از خرید SkyHigh Networks در ازای مبلغی محرمانه، McAfee شرکت کانادایی TunnelBear سازنده VPN را خریداری کرد که در حال حاضر تامین امنیت موبایلی بیش از 300 میلیون دستگاه را بر عهده دارد.
 


یانگ گفت که McAfee چند شرکت را به عنوان خریدهای بالقوه خود مد نظر دارد، و گفت که پول لازم برای این کار را در اختیار دارد.
وی افزود: «عرضه عمومی سهام مطمئنا یکی از گزینه‌ها به شمار می‌رود. ما جدول زمانی برای این کار تعیین نکرده‌ایم. تمرکز ما بر شکل‌دهی بیزینس است.»
 
در سال گذشته گزارش شده بود که McAfee خود را برای یک عرضه عمومی آماده می‌کند.
 
یانگ گفت که حفاظت ابری یک بخش بزرگ از استراتژی این کمپانی است، چرا که بنگاه‌های تجاری در حال آغاز افزودن امنیت موبایلی به پورتفولیوشان هستند.
 
وی گفت: «بنگاه‌های تجاری، در حوزه امنیت موبایلی، در حال حاضر اندکی عقب‌تر از مصرف کنندگان خرد هستند، ولی مطمئنا در آینده علاقه بیشتری به این حوزه نشان خواهند داد.»
 


کد مطلب: 53178

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53178/مک-آفی-خرید-skyhigh-دنبال-تملک-شرکت-های-بیشتری

ايتنا
  https://www.itna.ir