۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۲

سیستم اتوماسیون اداری تحت وب و پیشگیری از فساد اداری در ایران

ایتنا - پیاده سازی سیستم اتوماسیون اداری تحت وب بهترین راه حل برای پیشگیری از فساد اداری در ایران، موضوعی است که در سال های اخیر بسیار در سمینارهای اخلاق تجارت مورد بحث قرار میگیرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی چگونگی پیشگیری از فساد اداری با استفاده از سیستم اتوماسیون اداری آرین سیستم بپردازیم.
سیستم اتوماسیون اداری تحت وب و پیشگیری از فساد اداری در ایران
به گزارش ایتنا به نقل از آرین سیستم، اگر ادارات و سازمان ها فرآیند اداری خود را به نرم افزار اتوماسیون اداری مجهز کنند مطمئناً گام بلندی در کاهش و پیشگیری از فساد اداری در ایران برخواهند داشت. چرا که استفاده از فناوری سیستم اتوماسیون اداری تحت وب موجب اطمینان از صحت داده ها و جلوگیری از تقلب و خطاهای تعاملات انسانی می شود. متاسفانه به دلیل پردازش طولانی در فرآیندهای اداری و عدم استفاده از سیستم اتوماسیون اداری، فساد اداری در ایران رو به افزایش است. با توجه به اهمیت اعتماد عمومی به عملکرد صحیح مکانیزم های دولتی، انتظار شهروندان این است که ادارات اصول و استانداردهای بالای یکپارچگی سیستم اتوماسیون اداری تحت وب را در خدمات خود ارتقا ببخشد. در ادامه بیشتر با نقش و کاربرد نرم افزار اتوماسیون اداری در کاهش و پیشگیری از فساد اداری آشنا خواهید شد. برای کاهش فساد در بخش اداری به کمک یک سیستم اتوماسیون اداری تحت وب می توان با استفاده از پیشنهادهای زیر شاهد نتایج مطلوب بود:
- پورتال آنلاین برای ثبت شکایت و گزارش فساد
- انتشار شکایات دریافت شده و اقدامات انجام شده
- یک سیستم پرداخت الکترونیکی برای پذیرش پرداخت مشروع برای خدمات دولتی
- سیستم های eProcurement برای قراردادهای موثر و شفاف دولتی و صدور مجوز
 
استفاده از اتوماسیون اداری تحت وب برای پیشگیری از فساد اداری در ایران
در ایران انواع سیستم اتوماسیون اداری مزایای متعددی در مبارزه با کاهش فساد ارائه می دهند. به عنوان مثال، با فرآیندهای یکنواخت و شفاف، شهروندان متوجه می شوند ادارات چگونه کار می کنند و با ارائه روش های متناوب در سیستم اتوماسیون اداری تحت وب آسیب فساد اداری در ایران کمتر به ادارات داخل کشور وارد میشود. حتی بهره مندی از اتوماسیون یکپارچه شرکتی به دلیل حداقل ارتباط حضوری با انسان، احتمال فساد کاهش و پیشگیری از فساد اداری محقق میشود.

صرفه جویی در جمع آوری و پرداخت مالیات، دیجیتالی کردن خدمات عمومی و ارائه پورتال ها و برنامه ها برای اطلاع رسانی، تنها نمونه هایی از چگونگی کاهش خودکار فساد با استفاده از سیستم اتوماسیون اداری تحت وب می باشد. این راه حل ها از راه های مختلف همچون کاهش تعاملات انسانی، ایجاد فرآیندهای یکنواخت، افزودن شفافیت در سیستم اتوماسیون اداری به مبارزه با فساد کمک می کند. از دیگر مواردی که می توان از نقش استفاده از اتوماسیون اداری تحت وب در کاهش فساد در ادارات یادآوری کرد به شرح زیر است:
 
جمع آوری خودکار مالیات: سیستم اتوماسیون اداری تحت وب نقش مهمی در پیشگیری از فساد اداری در ایران مخصوصا کاهش اقدامات محرمانه در جمع آوری مالیات دارد. مالیات دهندگان امیدوار به پرداخت کمتر و مدیران مالیاتی امیدوار به کسب بیشتر مالیات هستند که این می تواند به راحتی منجر به رشوه خواری و فساد اداری مالیاتی در صورت عدم استفاده از یک سیستم اتوماسیون اداری کاربردی شود. با اجرای نرم افزار اتوماسیون اداری تحت وب، فرآیند سیستم اداری مالیاتی به صورت خودکار و به صورت الکترونیکی ثبت و اجرا می شود و تنها توسط افرادی که به آن نیاز دارند دسترسی پیدا میکند. سیستم اتوماسیون اداری تحت وب به کاهش فرصت های فساد، ایجاد اعتماد عمومی در نظام مالیاتی و افزایش جمع آوری درآمد کمک می کند.

دیجیتالی کردن خدمات استخدام: با توجه به این که نرخ بیکاری 40 درصد افزایش پیدا کرده است، متاسفانه روند استخدام در بسیاری از ادارات مستلزم رشوه است. یکی از راه های کمک به دولت و ادارات برای جلوگیری از رفتار فاسد توسط کارکنان خدمات عمومی و استخدام ، قرار دادن تمام مراحل استخدام در اتوماسیون یکپارچه شرکتی است.
 
سیستم اتوماسیون اداری تحت وب و پیشگیری از فساد اداری در ایران - <a href='https://www.itna.ir' target='_blank'>ایتنا</a>

حذف کاغذ با وجود سیستم اتوماسیون اداری: یکی از مشکلات همیشگی مراجعه کنندگان در ادارات موضوع کاغذ بازی است و ادارات نیز با حجم زیادی از کاغذ و پوشه و ... مواجه هستند که علاوه بر نیاز به مکان مناسب بابت نگهداری، هزینه زیادی برای تهیه کاغذ برای سازمان در بر خواهد داشت و همین کاغذبازی های اداری، خود خلل در پیشگیری از فساد اداری در ایران به سیستم سازمانی تحمیل میکند. در حالی که یک سیستم اتوماسیون اداری تحت وب مناسب با یک سیستم طبقه بندی مناسب از اطلاعات به درستی پشتیبانی کرده و حتی با تنظیم محدودیت دسترسی به اطلاعات امکان جا به جایی یا تغییر در اطلاعات را که در نهایت ممکن است موجب سواستفاده و فساد اداری در ایران شود به حداقل می رساند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله، مدیران و دست اندرکاران ادارات و سازمانهای دولتی و خصوصی به اهمیت استفاده از تکنولوژی سیستم اتوماسیون اداری تحت وب پی برده باشند و با پیاده سازی راهکارهای نرم افزاری و فناوری های جدید موجب کاهش و پیشگیری از فساد اداری در ایران شوند. این مقاله توسط کارشناسان گروه داده پردازی آرین سیستم آماده شده است و شما سروران جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سیستم اتوماسیون اداری تحت وب میتوانید به وبسایت این شرکت مراجعه نمایید.
کد مطلب: 53166
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام