۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۵

کره جنوبی مرزهای اینترنت اشیا را درنوردید

ایتنا - کره جنوبی در صدر فهرست پیشرفته‌ترین کشورهای جهان از لحاظ اتصال و پیشروی به سمت اینترنت اشیاء قرار گرفته است.
کره جنوبی مرزهای اینترنت اشیا را درنوردید


به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از ایسنا، اینترنت اشیاء و شهر هوشمند دو واژه‌ای است که این روزها بیش‌تر به گوش می‌خورد، چراکه امروزه شرکت‌های فعال در زمینه علم و تکنولوژی با همکاری اپراتورهای مخابراتی با همکاری‌های خود می‌خواهند رویای شهر هوشمندی را که تمامی اشیاء و وسایل آن به اینترنت مجهزند و کارها با سرعت بسیاری  قابل انجام خواهد بود، محقق کنند.

 کره جنوبی با قرار گرفتن در صدر فهرست پیشرفته‌ترین و پیشگام‌ترین کشورهای جهان که در راستای توسعه اینترنت اشیاء (IoT) و شهرهای هوشمند تلاش و فعالیت‌های گسترده و قابل ملاحظه را انجام داده‌اند، از ایالات متحده آمریکا و چین نیز جلو زده و گوی رقابت را از آن‌ها ربوده است.
طبق تازه‌ترین فهرست منتشره از کشورهای پیشگام در حوزه اینترنت اشیاء از سوی وب سایت Statista، کره جنوبی در جایگاه نخست و دانمارک و سوئیس به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم این جدول جای گرفته‌اند.

آمارهای سال ۲۰۱۶ میلادی همچنین نشان می‌دهد که ۱۸ میلیون دستگاه الکترونیکی متصل به اینترنت اشیاء در کره جنوبی وجود دارد و بالغ بر ۵۸ درصد از شهروندان این کشور شرق آسیایی، از دست کم سه دستگاه الکترونیکی و گجت متصل به اینترنت استفاده می‌کنند.
طبق نمودار زیر، ایالات متحده آمریکا، هلند، آلمان، سوئد، اسپانیا، فرانسه، پرتغال، بلژیک و انگلستان به ترتیب در رتبه‌های  چهارم تا دوازدهم این فهرست جای گرفته‌اند.
کد مطلب: 53153
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ما هم درگیر فیلتر و فیلترینگ و پیدا کردن جاسوس و ................. هستیم
قرن بیست و یکم ولی قرن هفدهم!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام