کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نسل بعدی هولولنز مایکروسافت در سه ماهه اول 2019 عرضه می‌شود

31 خرداد 1397 ساعت 12:13

ایتنا - این گزارش تاکیدی مجدد بر این واقعیت است که مایکروسافت به طور جدی به دنبال دست و پا کردن جایگاهی برای خود در دنیای AR است.


 
بنظر می‌رسد شرکت مایکروسافت اساسا قصد تسلیم شدن در حوزه واقعیت افزوده(AR) را ندارد، و گزارش‌های منتشره حکایت از آن دارند که HoloLens نسل بعدی این شرکت در سه ماهه اول 2019 ارائه خواهد شد.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از اینکوایرر، این خبر در پی انتشار گزارش‌هایی مطرح شده است که نشان می‌دهند این شرکت مستقر در ردموند تا سال 2020 یک Xbox و همچنین یک Surface Pro بازطراحی شده در سال 2019 به بازار عرضه خواهد کرد.
طبق آنچه برد سمز از سایت Thurrott(که به نظر می رسد اطلاعات ذیقیمتی درباره اسم رمزها و دستگاه‌های در دست توسعه مایکروسافت دارد) می‌گوید، هولولنز نسل بعدی با اسم رمز 'Sydney' شناخته می‌شود و در سال آینده با نمایشگرهایی ارائه خواهد شد که «به طرز چشمگیری بهبود یافته‌اند.»
 
خود این هدست ظاهرا سبک‌تر و راحت‌تر خواهد بود و میدان دید بزرگ‌تری را در اختیار قرار می دهد؛ و برای آنهایی که به اولین هولولنز علاقه‌مند بودند ولی نمی‌خواستند قیمتی بیش از 3000 دلار را بپذیرند نسل بعدی ظاهرا ارزان‌تر خواهد بود.
 
تاکنون، تنها جزئیات واقعی که ما درباره هولولنز بعدی در اختیار داشتیم این بود که مجهز به کمک پردازنده‌ای خواهد بود که برای هندلینگ یک سیستم هوش مصنوعی آنبورد تنظیم شده، که برای بهینه‌سازی این هدست برای کاربری که آن را می‌پوشد طراحی شده است.
 


اکنون و طبق گزارش سمز، نسل جدید همان ویژگی‌های مورد انتظار را خواهد داشت: نمایشگرها و ارگونومیک بهتر.
 
با این حال، این گزارش تاکیدی مجدد بر این واقعیت است که مایکروسافت به طور جدی به دنبال دست و پا کردن جایگاهی برای خود در دنیای AR است، به ویژه با توجه به اینکه شرکت‌های عظیمی امثال گوگل و اپل با ارائه جدیدترین دستگاه‌ها و APIهای نرم‌افزار موبایلشان به رقابت در این بازار پرداخته‌اند.
 
از نظر کارشناسان، آنچه مایکروسافت باید انجام دهد، به میدان آوردن توسعه دهندگان با ساخت نرم‌افزار AR و تجربیات برای هدست‌های فوق پیشرفته[مثلا در ساخت عینک هوشمند] است، چرا که خارج از استفاده صنعتی، هولولنز یک دستگاه تا حدودی جالب و شبیه موضوعات علمی تخیلی است که تقریبا می‌توان گفت که کاربرد چندانی در دنیای کالاهای مصرفی، یا در واقع برای آنهایی که خودشان تولید کننده و مصرف کننده هستند، ندارد.
 


کد مطلب: 53149

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53149/نسل-بعدی-هولولنز-مایکروسافت-سه-ماهه-اول-2019-عرضه-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir