کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آینده Mac در دستان اپ‌های iOS

23 خرداد 1397 ساعت 17:02

اپل در همایش WWDC امسال اعلام کرد که سال آینده برای توسعه دهندگان امکان پورت کردن اپلیکیشنهای iOS شان به Mac را فراهم خواهد آورد


 
شرکت اپل در همایش WWDC امسال اعلام کرد که سال آینده برای توسعه دهندگان، امکان پورت کردن اپلیکیشن‌های iOS شان به Mac را فراهم خواهد آورد؛ همچنین اعلام شد که این شرکت این فرایند را با آوردن نسخه‌های iOS اپلیکیشن‌های Home، Stocks، News و Voice Memo به macOS 10.14 Mojave شروع کرده است.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از ورج، این پروژه که گفته می‌شود نام رمز Marzipan را به خود گرفته است، هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، و اپل حتی برنامه‌ای برای ارائه آن به توسعه دهندگان تا سال 2019 ندارد.
 
در این میان سردرگمی‌ها و پرسش‌های زیادی نیز در این باره وجود دارد:
آیا این روند به مرگ اپل Mac سنتی متعارف منتهی خواهد شد؟ این نوع جدید از اپ‌ها دقیقا چطور کار می‌کنند؟ آیا شباهتی به اپ‌های سنتی «بومی» Mac خواهند داشت؟، و آیا «پورت» خطاب کردن این اپ‌ها درست است؟

نگاهی به این پرسشها می اندازیم.
برای درک اینکه اپل در حال انجام چه کاری است، ابتدا باید ببینیم مبنای این بحث چیست. اپل می‌خواهد که توسعه دهندگان موبایل چیزی شبیه اپ‌های موبایلشان بر روی Mac داشته باشند.
دلیل آن کار روشن است: در حال حاضر شمار توسعه دهندگانی که روی اپ‌های iOS کار می‌کنند به مراتب بیشتر از توسعه دهندگان اپ‌های Mac است.
اکوسیستم اپ Mac لزوما در خطر نیست ولی با توجه به روند پررونق آیفون در سال‌های اخیر قطعا امکان انتقال اپ‌های iOS به Mac مفید خواهد بود، چرا که به این طریق توسعه دهندگان ناچار به انتخاب یکی از سیستم‌‌های عامل iOS یا Mac برای توسعه و پشتیبانی اپ مورد نظرشان نخواهند شد.
 


البته اپل قصد ندارد صفحه لپ‌تاپهایش را لمسی کند، چرا که این کار را ایده‌ای بد می‌داند و اعلام کرده است که تحقیقات نشان می‌دهد حتی کاربرانی که لپ‌تاپ با صفحه لمسی دارند به ندرت از قابلیت لمسی آن استفاده می کند. از این رو پروژه Marzipan بیشتر در راستای پورت کردن مستقیم است.
 
اپل Marzipan را یک پروژه بلندمدت اعلام کرده است. می‌توان حدس زد که اپل در طی برنامه‌ای چند ساله چارچوب‌ها و APIهایی را توسعه خواهد داد تا این اپ‌ها اندکی بیشتر بومی Mac به نظر برسند.
ارائه پشتیبانی از Marzipan در نسخه بتای Mojave حکایت از آن دارد که اپل این روند را در پیش گرفته است: افزودن المان‌های اینترفیس، مانند سایدبار اپ Mac کلاسیک به UIKit، که باعث می‌شود توسعه دهندگان بتوانند اپ‌های iOS را به شکلی توسعه دهند که بیشتر با macOS مانوس باشند.
 
برای مطالعه مشروح این مطلب به زبان انگلیسی می توانید به این لینک مراجعه نمایید.
 


کد مطلب: 53103

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53103/آینده-mac-دستان-اپ-های-ios

ايتنا
  https://www.itna.ir