۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴
مرحله جدیدی در جست‌وجوی گوگل:

ابزار Reserve گوگل برای کسب و کارها مشتری جور می‌کند

ایتنا - گوگل، از طریق یک ابزار رزرو و نوبتدهی که سال گذشته عرضه گردید، هر ماهه هزاران مشتری جدید را به سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی را جذب می کند
ابزار Reserve گوگل برای کسب و کارها مشتری جور می‌کند
شرکت گوگل، از طریق یک ابزار نرم‌افزاری رزرو و نوبت‌دهی که سال گذشته عرضه گردید، هر ماهه هزاران مشتری جدید را به سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی را جذب می‌کند، که گامی بدون هیاهو به سمت گذار این شرکت به نسل بعدی جست‌وجو به شمار می‌رود.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از رویترز، این سرویس که با عنوان Reserve with Google شناخته می‌شود، کاربران را از تماس تلفنی، جست‌وجوی آنلاین و فرم پر کردن برای گرفتن نوبت بی‌نیاز می‌کند.
 
فرض کنید ساعت 5 صبح می‌خواهید جایی را پیدا کنید که در فاصله نهایتا یک کیلومتری شما خدمات ورزشی ارائه می‌کند. با مراجعه به نشانی Google.com/maps/reserve لیستی از جاهای نزدیکی که این خدمات را ارائه می کنند و باز هستند خواهید دید و می توانید نوبت گرفته، و حتی هزینه آن را بپردازید، بدون اینکه نیازی به تماس یا مراجعه به وب‌سایت دیگری پیدا کنید.
 
گوگل تاکنون از اظهارنظر درباره عملکرد این ابزار که در ماه مارس گذشته راه‌اندازی کرد خودداری کرده است.
ولی در مصاحبه با رویترز، هفت شرکت نرم‌افزاری که داده‌های زمان‌بندی را برای گوگل فراهم می‌آورند از حجم قابل توجهی خبر دادند، که 75 درصد از نوبت‌گیری‌ها توسط مشتریان جدید انجام شده بود.
مصرف کنندگان رفاه را دوست دارند. مالکان کسب و کارها می‌گویند که این ابزار نام آنها را جلوی چشم مشتریان بالقوه قرار می‌دهد.
 
رزرو و نوبت دهی گوگل

نتایج اولیه آن برای استراتژی گوگل به منظور جست‌وجو در مقطع زمانی کنونی دارد که در آن با رقبا برای سوق دادن مصرف کنندگان به سمت فروشگاه‌ها، محصولات، دستورالعمل‌های پخت، موسیقی و غیره در نبرد است.

بنظر کاشناسان، گوگل می‌خواهد کاری فراتر از ارائه لیستی از صفحات وب به کاربران که باید خودشان در آنها به جست‌وجو بپردازند انجام دهد. گام بعدی آن انجام کار برای آنها و ارائه راهکارهای مستقیم است.
 
گوگل برای استفاده از Reserve هزینه‌ای از کاربران یا کسب و کارها نمی‌گیرد، و به شرکای زمان‌بندیش توضیح نداده که چگونه می‌خواهد از این سرویس پول در بیاورد.
ولی فروشگاه‌ها در صورتی که Reserve بتواند مشتریان بیشتری را به سمت آنها روانه کند قاعدتا تبلیغات بیشتری به گوگل سفارش خواهند داد.
 
گوگل تنها شرکت بزرگ تکنولوژی نیست که به دنبال تجاری‌سازی رزواسیون آنلاین خارج از رستوران‌ها و سفر است.
آمازون (از طریق Home Services)، فیس‌بوک (از طریق اینستاگرام) و Yelp نیز در این زمینه فعال هستند. اما اگر گوگل بتواند این قابلیت را به Google Assistant نیز بیافزاید می‌تواند فاصله خود را با رقبایش به طرز چشمگیری افزایش دهد، به ویزه از آن جهت که داده‌های جست‌وجوها نشانگر روند فزاینده جست‌وجوهای دقیق‌تری مانند «چطور می‌توان امروز یک ماساژ سوئدی تخفیفدار امروز در این نزدیکی‌ها پیدا کرد» هستند.
 
کد مطلب: 53040
برچسب ها: رزرو گوگل
نام شما
آدرس ايميل شما

شما از کدام مرورگر اینترنتی بیشتر استفاده می‌کنید؟
اینترنت اکسپلورر
فایرفاکس
کروم
سافاری
اج
مرورگرهای دیگر