کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اگر می‌خواهید وارد دنیای AI و بلاکچین شوید از سرویس‌های ابری استفاده کنید

19 خرداد 1397 ساعت 12:32

ایتنا - فروشندگان خدمات ابری به شکلی فزاینده ابزارهای مدیریت ابری را برای بهینه‌سازی هزینه‌ها، مدیریتی و مانیتورینگ ارائه می‌کنند.


 
یک تحقیق انجام شده توسط CompTIA از 500 کسب و کار آمریکایی نشان داده است که ابر راه را برای تکنولوژی‌های نوظهوری همچون هوش مصنوعی و بلاکچین هموار نموده و 91% از سازمان‌ها را به در پیش گرفتن حداقل شکلی از رایانش ابری سوق داده است. هزینه کردهای بیشتری در حوزه IT به ابر و محصولات «به عنوان سرویس» اختصاص یافته است.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی از رایورز به نقل از سیودایو، پس از یک حرکت اولیه در حال طی نمودن مرحله ثانویه رو آوردن به خدمات ابری هستند.
بر طبق این گزارش حرکت‌های ثانویه انگیزش یافته از امکان ارائه محصولات و قابلیت‌های امنیتی بهتر، صرفه‌جویی هزینه‌ای، «استانداردهای بازتر» یا مشکلات ناشی از قطع برق هستند. حدود 70% از کاربران ابری برای مهاجرت ثانویه شان به سراغ یک ارائه دهنده دیگر خدمات ابری می روند، 40% درصدشان به یک ابر خصوصی مهاجرت می کنند، و 28% آنها نیز یک سیستم درون سازمانی را انتخاب می کنند.
 
تا این اواخر، AI از همان الگوی علاقه ابر از جنبه مشارکت در مباحثات IT پیروی کرده است، ولی ابراز علاقه به این تکنولوژی نوظهور از اکتبر 2016 از علاقه به ابر پیشی گرفته است. با این حال، توجهات به ابر تاکنون امنیت سایبری و IoT را در سایه قرار داده است.
 
بنا بر پیش‌بینی‌ها، بازار ابری کامل تا سال 2012 به حدود 554 میلیارد دلار در سطح جهان برسد، که دلیلی درست هم دارد. ابر به IT کمک کرده که در خط مقدم تصمیمات کلی کسب و کار قرار بگیرد و متخصصان IT را قادر نموده تا نقشی استراتژیک‌تر در مدرن‌سازی یک سازمان ایفا کنند.
 
سرویس ابری
بر طبق این تحقیق، نیمی از شرکت‌ها به این نتیجه می‌رسند که که پس از استقرار سرویس‌های ابری خط مشی‌های جدیدی برای استفاده از ابر تدوین نمایند. خط مشی‌ها از آن جهت لازم هستند که حدود نیمی از مدیران ارشد اطلاع‌رسانی گفته‌اند که بودجه تخصیص یافته ابریشان یک دغدغه اولویت‌دار برایشان است، زیرا مصرف پس از پیاده سازی سیستم افزایش می‌یابد.
 
ولی بیش از یک پنجم شرکت کنندگان در این تحقیق گفته‌اند که ابر باعث کاهش تعداد کارکنان IT شده است.
سازمان‌ها، برای مبارزه با استرس ناشی از کاهش تعداد کارکنان در زمان هندلینگ یک تکنولوژی جدید، نیاز پیدا می کنند که درون سازمانشان از متخصصان ابری بهره ببرند. گذشته از اینها، کمبود متخصص عملیات‌های ابری سالانه 258 میلیون دلار هزینه بیشتر برای شرکتها در پی داشته است.
 
فروشندگان خدمات ابری به شکلی فزاینده ابزارهای مدیریت ابری را برای بهینه‌سازی هزینه‌ها، مدیریتی و مانیتورینگ ارائه می‌کنند. ولی توصیه متخصصان رو آوردن به یک زیرساخت و زنجیره ابزار DevOps به عنوان تکنولوژی‌های محوری به منظور تکمیل ابزارهای مدیریتی از ارائه دهندگان خدمات ابری است.
 


کد مطلب: 53024

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53024/اگر-می-خواهید-وارد-دنیای-ai-بلاکچین-شوید-سرویس-های-ابری-استفاده-کنید

ايتنا
  https://www.itna.ir