کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قانونی که شرکت‌های آمریکایی از آن هراس دارند

6 خرداد 1397 ساعت 11:17

ایتنا - این قانون شرکت‌ها را موظف می‌کند که بابت جمع آوری اطلاعات کاربران،‌ از آنها اجازه بگیرد.




بر اساس قانون یادشده همه شرکت‌های اینترنتی و فناوری باید برای جمع آوری هرگونه اطلاعات شخصی کاربران خود از آنها به طور واضح و شفاف اجازه بگیرند. همین مساله باعث شده تا شرکت های آمریکایی درصدد تغییر خط مشی ها و سیاست‌های حریم شخصی خود برآیند تا با جریمه و تعقیب قضایی مواجه نشوند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از مهر، اما طی دو روزی که از اجرای این قانون می گذرد، فیس‌بوک و گوگل با شکایات حقوقی بی سابقه‌ای از سوی برخی کاربران خود مواجه شده اند که خواستار دریافت غرامت های کلان از این دو شرکت به علت نقض حریم شخصی و جمع آوری بدون اجازه داده های خود هستند.

بر اساس یکی از شکایات یادشده فیس‌بوک و گوگل به ترتیب باید ۳.۹ و ۳.۷ میلیارد یورو غرامت پرداخت کنند. شاکی اصلی این دو پرونده یک فعال اتریشی حقوق مدنی و حامی حفظ حریم شخصی به نام مکس شریمز است که مدتهاست از سیاست های گوگل و فیس بوک در زمینه جمع آوری اطلاعات خصوصی کاربران انتقاد می کند.

وی علاوه بر گوگل و فیس بوک زیرمجموعه‌های  آنها مانند اینستاگرام و واتس اپ را هم مورد پیگرد قضایی قرار داده و حتی شکایتی را به طور خاص بر علیه سیستم عامل اندروید تنظیم کرده است.

این دو شرکت در واکنش اتهامات وارد شده به خود را رد کرده و می گویند اقدامات لازم برای اجرای مفاد قانون تازه را انجام داده اند و مانند گذشته به حفظ حریم شخصی و امنیت کاربران به طور جدی اهمیت می دهند.
البته خود کشورهای اروپایی هم برای اجرای قانون یادشده به طور کامل آماده نیستند و کمتر از نیمی از کشورهای عضو اتحادیه اروپایی قوانین داخلی لازم برای پشتیبانی از قانون حفاظت از داده را به تصویب رسانده‌اند.


کد مطلب: 52982

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52982/قانونی-شرکت-های-آمریکایی-هراس

ايتنا
  https://www.itna.ir