۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۹
نتایج یک بررسی نشان داد

ترس مردم از خودروی خودران بیشتر شده است

ایتنا – انتشار اخبار تصادف‌های اخیر اتوموبیل‌های خودران و کشته شدن چند نفر در این خصوص، باعث شده آمریکایی بیشتر از قبل از این فناوری واهمه داشته باشند.
ترس مردم از خودروی خودران بیشتر شده است
با وجود گسترش فناوری، و نفوذ هوش و تکنولوژی به صنعت خودرو، اغلب مردم از اتوموبیل‌های خودران می‌ترسند و بطوریکه مطالعات نشنان می‌دهد، این نگرش منفی روند صعودی دارد.
انجمن خودروی آمریکا (AAA) در مطالعه سالانه خود، به دنبال آن است که نگرش و رفتار مصرف‌کنندگان را نسبت به فناوری رانندگی مستقل بفهمد و تحلیل نماید.
 
امسال سومین سالی است که این بررسی انجام می‌شود و یافته‌های اخیر AAA حاکی از آن است که تعداد آمریکایی‌هایی که از فناوری خودران می‌ترسند نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از شبکه خبری CNBC، بر اساس این تحقیقات، 73 درصد شهروندان آمریکایی از سوار شدن در یک اتوموبیل خودران می‌ترسند و جالب این که این میزان در آمار سال قبل، 63 درصد بوده است، و این یعنی افزایش 10 درصدی.
موضوع جالب این که تعداد جوانان 20 تا 37 ساله‌ای که از حضور در یک خودروی کاملاً خودران خیلی می‌ترسند، طی یک سال از 49 به 64 درصد رسیده است.
 
یکی از دلایل قطعی این نگرانی رو به رشد، اخبار حوادث و تصادفاتی است که اخیراً خودروهای خودران را در صدر اخبار نشانده است.
 

به عنوان مثال، حدود دو ماه پیش، یک خودروی خودران در سان فرانسیسکو تصادف کرد و راننده آن پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.
 
خودروی خودران شرکت اوبر نیز چندی پیش به یک عابر پیاده برخورد کرد و او را کشت، و شرکت اوبر تمام برنامه‌های مربوط به تست خودروهای مستقل خود را به حالت تعلیق در آورد.
 
تصادف خودران تسلا با ماشین آتش نشانی و تصادف خودران جنرال موتورز با یک موتور سوار نیز خبرهای مشابه دیگری از همین دست است.
 
گرگ برانون (Greg Brannon) مدیر بخش مهندسی خودروی AAA می‎گوید این نظرسنجی به ما نشان می‌دهد که وقوع حادثه‌ای در رابطه با ماشین‌های خودران، به شدت مورد توجه رسانه‌ها و عموم مردم قرار می‌گیرد و احتمالاً بر نگرش مصرف‌کنندگان نسبت به امنیت این فناوری تاثیرگذار خواهد بود.
 
کد مطلب: 52978
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
باور کنید مردم حق دارند
feedback
United States
به نظر من هم ترس دارد واقعا.
راننده ای پیشت نباشد ولی ماشین حرکت کند و به چپ و راست برود و.........
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام