کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای

اینستاگرام در حال تبدیل شدن به یک فروشگاه بزرگ وسوسه‌کننده

7 خرداد 1397 ساعت 16:15

ایتنا – قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای که به تازگی به طور آزمایشی در اینستاگرام فعال شده است، به قدری اهمیت دارد که شاید بتوان آن را انقلابی در صنعت خرده‌فروشی آنلاین تلقی کرد.


اینستاگرام استفاده از قابلیت پرداخت‌های درون برنامه‌ای را آغاز کرده است.
 
این کار به دور از جنجال‌های رسانه‌ای و به صورت خیلی بی سر و صدا انجام شده است.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از وب‌سایت تک‌کرانچ، قابلیت مزبور به این صورت عمل می‌کند که وقتی کاربر از یک لباس، کالا یا حتی غذا خوشش بیاید، می‌تواند در جا مبلغ آن را پرداخت کند و محصول را تحویل بگیرد.

جالب اینجاست که برای این کار نیاز نیست وی از اینستاگرام خارج شود.
 
به عبارت دیگر تمام مراحل جستجو، انتخاب و خرید محصول و پرداخت وجه آن از طریق خود اینستاگرام انجام می‌شود، و این خاصیت پرداخت درون برنامه‌ای است.
 




امروزه اینستاگرام به یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در جهان تبدیل شده و تعداد کاربران به بیش از 800 میلیون رسیده است.
 
در واقع اینستاگرام را می‌توان مانند یک کشور شلوغ دانست؛ کشوری که تقریباً ده برابر ایران جمعیت دارد!
 
برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که «پرداخت درون برنامه‌ای» با استقبال خوب کسب و کارها مواجه شود و چه بسا صاحبان شرکت‌ها و خرده‌فروش‌ها نگاه بسیار جدی‌تری به این شبکه اجتماعی عکس محور پیدا کنند.
 
از سوی دیگر اینستاگرام و شرکت مادر آن فیسبوک نیز می‌تواند با دریافت درصدی از مبلغ معاملات صورت گرفته، سود بسیار خوبی به دست آورد.
 
با فراگیر شدن این قابلیت، اینستاگرام به یک فروشگاه وسوسه‌کننده و بسیار بزرگ تبدیل می‌شود که خرید را بسیار راحت می‌کند و می‌تواند انواع سلیقه‌ها را نیز پوشش دهد، و حتی ممکن است انقلابی در صنعت خرده‌فروشی آنلاین به وجود آورد.
 
این قابلیت در حال حاضر برای چند کاربر نمونه و برخی شرکت‌های بزرگ راه‌اندازی شده و مشخص نیست که چه زمان به صورت رسمی و برای همه کاربران فعال خواهد شد.
 
 


کد مطلب: 52976

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52976/اینستاگرام-حال-تبدیل-شدن-یک-فروشگاه-بزرگ-وسوسه-کننده

ايتنا
  https://www.itna.ir