کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساخت باکیفیت‌ترین صفحه نمایش OLED توسط گوگل و ال‌جی

9 خرداد 1397 ساعت 15:51

ایتنا- شرکت‌های گوگل و ال.جی قصد دارند که یک صفحه نمایش OLED تولید کنند که نسبت به تلویزیون‌های OLED دیگر، از بالاترین وضوح برخوردار باشد.


شرکت‌های گوگل و ال.جی در حال کار بر روی صفحه نمایش‌هایی هستند که از وضوح و کیفیت بالا برخوردار است و آنچه که افراد در این صفحه نمایش‌ها می‌بینند، تا حدود زیادی مشابه چیزی است که در واقعیت می‌بینند.
کلی بیور، رییس واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی گوگل در سال گذشته اذعان داشت: «مهندسان باید به شکلی کارها را جلو ببرند که وقتی افراد مشغول تماشای تلویزیون می‌شوند، حسی کاملا مشابه با دیدن واقعیت داشته باشند.»
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از زد.دی نت، پژوهشگران در یک مقاله به موانعی پرداختند که در پیش روی رسیدن به یک صفحه نمایش عالی وجود دارد.
تمامی پژوهشگران این حوزه، در پی رسیدن به راهکاری هستند که بتوانند حسی مشابه با واقعیت به انسان بدهند.
یک هدست باید میدان دیدی به وسعت بیش از 100 درجه به فرد بدهد و مجهز به یک صفحه نمایش با 1000 تا 2200 پیکسل بر اینچ و 15 تا 25 میلیون پیکسل بر چشم داشته باشد.
 
اگر بخواهیم صادقانه بیان کنیم، باید بگوییم که مشخصات مذکور هرگز به سیستم بینایی انسان نزدیک نیست زیرا اگر سیستمی بخواهد به سیستم بینایی انسان نزدیک شود، باید میدان دید افقی 160 درجه‌ای و میدان دید عمودی 150درجه‌ای داشته باشد.

 
صفحه نمایشی که توسط این دو شرکت ساخته شد، 4.3 اینچی است اما هنوز خیلی با سیستم بینایی انسان متفاوت است و میدان دید افقی 120 درجه و میدان دید عمودی 96 درجه ارائه می‌دهد.
این نمایشگر رزولوشنی برابر با 4800 در 3840 پیکسل دارد که به معنای 1443 پیکسل در هر اینچ است.
 
این نمایشگر با نرخ تازه سازی 120 هرتزی تجربه ای فوق العاده را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. شرکت‌های مذکور از دستاورد تازه خود با عنوان «نمایشگر هدست با بیشترین رزولوشن در دنیا» نام می‌برند.
 


کد مطلب: 52956

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52956/ساخت-باکیفیت-ترین-صفحه-نمایش-oled-توسط-گوگل-ال-جی

ايتنا
  https://www.itna.ir