۰
plusresetminus
جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۹

بهترین بازیهای موبایلی 2018 (قسمت دوم)

ایتنا - دستچین دیگری از بازیهای برتر موبایل به انتخاب سایت cnet را با هم مرور می کنیم.
بهترین بازیهای موبایلی 2018 (قسمت دوم)
 دستچین دیگری از بازی های برتر موبایل به انتخاب سایت cnet را با هم مرور می کنیم.
 

سری The Room
سری The Room محصول شرکت Fireproof، به اذعان همه، یکی از چشمگیرترین سریهای معمایی تولید شده تاکنون بر روی هرگونه پلتفرمها است. اکنون که بازی سوم از این سری منتشر شده، مطمئنا می توان گفت که وضعیت آن در هر سری جدیدش از هر دو جنبه حوزه عمل و پیچیدگی پیشرفت داشته است. چارچوب اساسی آن همیشه یکسان بوده است: حل یک سری از اهداف معمایی برای رفتن به معمای بعدی و داستان کوچک بعدی.
هر سه بازی این سری به شکلی نبوغ آمیز و هنرمندانه ترکیبی از چالش برانگیز بودن و رضایتبخش بودن هستند، و جزئیات در آنها به ظریفترین شکل رعایت شده است. توصیه می شود که کامل در آن غوطه ور شوید: یک اتاق تاریک، یک هدفون و بدون هرگونه عامل حواسپرتی. 
 
تریلر
پلتفرم: iOS و اندروید | قیمت: متغیر
 
 
دره بقعه (Monument Valley)
بازی معمایی Monument Valley که الهام گرفته از آثار اشر [هنرمند گرافیست هلندی] است مجموعه ای خاص، دوست داشتنی و عمیقا راضی کننده را در اختیار کاربر قرار می دهد. شما کنترل پرنسس آیدای کوچولو را در یک ماموریت اسرارآمیز در جایی به نام دره بقعه بر عهده خواهید داشت، که از سازه های غیراقلیدسیی ساخته شده که در آن پرندگان سیاه جنگنده ای وجود دارند. طبیعت ماموریت پرنسس بخشی از تجربه اکتشافی جذابی است در زمانی که آیدا را در بقعه ها هدایت می کنید، می چرخانید و زاویه دید را تغییر می دهید تا از سطوح مختلف عبور کنید تجربه می نمایید. 
دقت بسیار زیادی صرف تک تک جنبه های این بازی شده تا به تجربه ای شگفت انگیز برای کاربران تبدیل شود و سخت خواهد بود که عاشق آن نشوید؛ اگر شدید، احتمالا مایل خواهید شد که Monument Valley 2 را هم چک کنید.
 
تریلر
پلتفرم: iOS و اندروید | قیمت: 4 دلار
 
 
Hero Hunters
در این بازی شما در نقش یک تیرانداز سوم شخص با مهاجمان و سارقان در یک منظره آخرالزمانی نبرد می کنید.  شما می توانید در این مبارزه هم به صورت تک نفره و هم با دوستانتان، در حالت همکاری، بازی کنید.
آنچه درباره این بازی در حالت تک نفره باحال است این که شما می توانید فرماندهی تیمی از قهرمانان را بر عهده بگیرید، که هر یک از آنها را می توانید در مراحل مختلف بازی به تیم خود اضافه کنید (40 قهرمان مختلف منحصر به فرد برای اضافه کردن به تیم وجود دارند). به همین خاصر، به عنوان مثال، شما می توانید به عنوان یک قهرمان بازی نموده، و سپس دکمه ای را بر روی صفحه لمس کنید تا فرد دیگری را در تیمتان انتخاب نموده و از مهارتهای خاص آن فرد استفاده کنید. همه اینها بی درنگ قابل انجام هستند و در نتیجه می توان بین بازیکنان در دسترس سریعا سوئیچ کرد، که این باعث افزایش جذابیت این بازی می شود.  
 
تریلر
پلتفرم: iOS و اندروید | قیمت: رایگان
 
 
سه ها (Threes)
در نیمه نخست سال 2014، یک بازی فلش رایگان توجهات بسیاری را به خود جلب نمود. نام آن 2048 بود، این بازی یک شبیه سازی از یک بازی به مراتب متفکرانه تر به نام Threes بود که یک ماه قبل از آن منتشر شد.
پیشفرض Threes بسیار ساده است: اعداد یکسان را با هم جفت کنید، و این کار را با درست کردن 3 شروع کنید. واحدهای اساسی شما 1ها و 2ها هستند، که می توانید با کنار هم قرار دادن یک 1 و یک 2، یک 3 را ایجاد کنید. پس از آن باید اعداد یکسان [مثلا یک 3 و یک 3 دیگر] را کنار یکدیگر قرار دهید، و این روند را به همین صورت ادامه دهید...
ایده این است که این عدد هرچه بزرگتر شود، تا زمانی که چارچوب این بازی که به صورت یک شبکه 4 در 4 تنظیم شده به بالاترین عدد قابل دستیابی در این بازی برسید: 6144. این کار ساده به نظر می رسد ولی سناریوی آن به شکلی بسیار دقیق متوازنسازی شده تا یک چالش و روند رو پیشرفت شکل بگیرد.
 
تریلر
پلتفرم: iOS و اندروید | قیمت: 3 دلار
 
 
Bowmasters
Bowmasters به راحتی قابل یاد گرفتن است، اگرچه در طی آن هم بر مهارت شما در آن باید افزوده شود و هم حاشیه های مضحکی برای لذت بردن دارد. مبنای آن هدفگیری و پرتاب نوبتی یک سلاح با برد مشخص به سمت یک دشمن واحد است تا زمانی که شما یا دشمنتان بمیرید. ولی چند کاراکتر دیگر برای بازی کردن و بسیاری دشمنان منحصر به فرد هم وجود دارند، که هر یک سلاحهای متفاوتی دارند که نتایج متفاوتی را با یک ضربه موفق در پی دارند.
همه این کارها تحت یک سبک هنری کارتونی مانند انجام می شوند، ولی اجازه ندهید که ظاهر بانمک ان شما را فریب دهید. مرگهای آن ممکن است بسیار وحشیانه باشند. با این وجود روشی ممتاز و سرگرم کننده برای وقتگذرانی است.
 
تریلر
پلتفرم: iOS و اندروید | قیمت: 1 دلار
 
 
Rayman Adventures
بازیهای Rayman در طی این سالها همه انفجار چشمگیری از رنگهای زیبا و همچنین بازیهای واقعا جذاب آرکیدی بوده اند. در همه این بازیها، Rayman به طور اتوماتیک اجرا می شود، و شما با ضربه زدن یا نگه داشتن صفحه با استفاده از کنترلهای تک لمسی آنها را اجرا می کنید. هدف در هر سطح جمع آوری Lum ها است (که، برخلاف تصورتان، آنچنان کار ساده ای هم نیست) تا بتوانید به سطوح جدید، کاراکترهای جدید و آثار هنری جدید را از حالت قفل خارج کنید، از اینرو انگیزه ای واقعی برای جمع آوری یک امتیاز عالی وجود خواهد داشت. این بدین معناست که چندین بار مجددا هر سطح را بازدید خواهید کرد تا به وضعیت بهتری در آن برسید، ولی مهارت کسب کردن در آنها سرگرم کننده خواهد بود.
اگر این بازی را مسحورکننده یافتید حتما به Rayman: Fiesta Run، Rayman: Jungle Run و حتی سری اول آن Rayman: Classic سری بزنید. این بازیها همه کیفیتی بسیار بالا برای لذت بردن بر روی گوشیتان دارند.
 
تریلر
پلتفرم: iOS و اندروید | قیمت: رایگان
 
 
The Escapists
در این بازی، شما در یک زندان محبوس شده اید و اوقات سختی را می کنید. ولی وقتی با روالهای روزمره آشنا می شوید کم کم متوجه می شوید که با ابزارهای مناسب، یک طرح و یک فرصت خوب، می توانید از زندان بگریزید.
The Escapists از گرافیک سبک قدیمی استفاده می کند، ولی این چیزی از پیچیدگی آن کم نمی کند چرا که شما تلاش خواهید کرد تا بهترین راه ممکن را برای فرار از چند زندان مختلف امتحان کنید. شما ابزارهای مورد نیاز را با ربودن لوازم دم دستی از سالن شلوغ، پول دادن به زندانیانی که می دانند چطور از بیرون لوازم مورد نیاز را جور کنند و انجام کارهایی در داخل زندان برای پول در آوردن به منظور انجام این کارها به دست می آورید.
در ظاهر، The Escapists یک بازی آسان به نظر می رسد، ولی در واقع یک راه وقتگذرانی باحال و چالش برانگیز برای همه کسانی است که به حل معما علاق دارند.
 
 
تریلر
پلتفرم: iOS و اندروید | قیمت: 4 دلار
 
 
بال کوچولو (Tiny Wings)
آندریاس ایلیگر، توسعه دهنده آلمانی، کلا یک بازی برای موبایل عرضه کرده، ولی عجب بازیی! احتمالا چیزهایی درباره Tiny Wings 2011 شنیده باشید، یک بازی تک لمسی که در آن شما با یک پرنده کوچک که در حال عبور از مجموعه ای از جزیره ها است مسابقه می دهید تا قبل رسیدن شب با سرعت هر چه بیشتری پیشروی کنید. در طی این سالها، ایلیگر به بهبود این بازی ادامه داده تا به خاطر ساختار دوست داشتنی و سناریوی سرراستی که دارد همچنان یک گزینه محبوب باقی بماند، و بتواند گوشی شما را برایتان جذابتر کند.  
 
تریلر
قیمت: 3 دلار برای iOS و رایگان برای اندروید
 
 
Beholder
بیهولدر (بپّا) شایسته جایگاهی بسیار ویژه در کنار بازیهای درخشان پادرآمانی همچون Replica، Papers، Please و This War of Mine است. شا، به عنوان مالک یک بلوک از آپارتمانها در یک حکومت استبدادی، بر مستاجران نظارت می کنید؛ کار شما مشخصا جاسوسی از آنها برای دولت است. شما می توانید انتخاب کنید که قواعد حکومتی را به اجرا در بیاورید یا به شکلی مخفی به افراد تحت مراقبتتان کمک نمایید، که ریسک بالایی دارد. هر کار پیامدهای خودش را دارد و به تدریج بر امتیاز شما و مراحلی که برایتان از قفل خارج می شوند افزوده می شود.
 
تریلر
پلتفرم: iOS و اندروید | قیمت: 5 دلار
 
 
Lifeline
خط زندگی (Lifeline) یک ماجراجویی مبتنی بر پیغامرسانی است، البته با تفاوتی قابل ملاحظه و پیامدهایی به مراتب بالاتر از معمول. شما شخصیت اصلی این داستان نیستید... و تصمیمات شما ممکن است شخصیت اصلی داستان را به کشتن دهد.
تیلور تنها بازمانده سقوط Varia است، بر روی قمری برهوت در مجاورت سیاره Tau Ceti. تیلور از طریق ابزار مخابراتیش توانسته تنها یک نفر را پیدا کند، تنها راه زندگیش، که شما هستید. شما به تیلور کمک می کنید که در تلاشش برای کاوش در این محیط ناخوشایند تصمیم بگیرد در مرحله بعدی چه کاری بکند. مشکل اینجاست که هیچکدام از تصمیمات خوب نیستند و یک حرکت نادرست ممکن است تیلور را به دردسری جدی بیاندازد.  
جنبه های عملکردی این بازی آن را متمایز می سازند. اجرای آن به صورت بی درنگ است، به شما از طریق آلرتهای تلفنتان نوتیفیکیشن ارسال می شود، که از طریق آنها هم می توانید به تیلور پاسخ داده و با او در تامل باشید، که باعث می شود این احتمالا تنها بازیی باشد که از طریق لاک اسکرین قابل اجراست. لایفلاین با Apple Watch  هم سازگاری دارد و بر روی آن می توانید اعلانها را در زمانی که تیلور آماده صحبت کردن است دریافت کنید.
و وقتی با تیلور ارتباط برقرار می کنید وضعیت به طرز شگفت انگیزی دلهره آور می شود چرا که می دانید امید زنده ماندن، در بهترین حالت، بسیار اندک است.  
اگر تیلور را به کشتن ندهید این ماجراجویی در Lifeline: Silent Night و Lifeline: Halfway to Infinity ادامه می یابد.
 
تریلر
پلتفرم: iOS و اندروید | قیمت: 2 دلار
 

     در همین زمینه:
     - بهترین بازیهای موبایلی 2018 (قسمت اول)
     - بهترین بازیهای موبایلی 2018 (قسمت سوم و پایانی)

 
 
کد مطلب: 52952
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام