۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۶

به‌روزرسانی Google Play Services باعث بروز مشکل در برخی از اپ‌های هواوی و آنر شده است

ایتنا - در همکاری با هواوی، مهندسان گوگل علت ریشه ای یک تغییر غیرمنتظره در مجوزهای فایل سیستم را شناسایی نموده اند. این مشکل می تواند بر همه اپهای اندرویدی بر روی یک دستگاه هواوی که از مپ گوگل استفاده می کند تاثیرگذار باشد.
به‌روزرسانی Google Play Services باعث بروز مشکل در برخی از اپ‌های هواوی و آنر شده است
 
گوگل و هواوی مشترکا به وجود مشکلی در جدیدترین آپدیت Google Play Services (GPS) اذعان کرده اند که موجب بروز اختلال قابل توجهی در گوشیهای ساخت آنر، زیربرند هواوی، می شود.
 
به گزارش ایتنا به نقل از اینکوایرر، این مشکل در ویرایش  12.6.73آن رخ داده، و از آن زمان اپهایی که به runtime ها بستگی دارند و کارکرد API های درون آنها دچار اختلال و خطا شده و به طور خاص باعث نمایش داده نشدن Google Maps می شود. کاربران دیگر اعتراض کرده اند که Google Pay هم دچار اختلال شده است.  
 
ظاهرا مشکل مربوط به Map باعث شده تا خدمات تاکسی آنلاین (Uber) کاملا بلااستفاده شود.
 
این مشکل، که نخستین بار در 15 مه مشخص شد، مشخصا به گوشیهای هواوی محدود می شود، که از چیپست اختصاصی شرکت Kirin که زیرمجموعه خودشان است استفاده می کنند. مشخص نیست که آیا رابطه ای مستقیم بین این معماری و آن مشکل وجود دارد یا نه، و آیا این مشکل صرفا به ناهمخوانی در کدینگ مربوط می شود یا بحث پیچیده تری وجود دارد.
 


هواوی به این مشکل اذعان کرده است: «ما از بروز مشکلی در رابطه با Google Play Services که بر برخی از اپهای روی دستگاههای هواووی تاثیر گذاشته مطلع هستیم، و فعالانه بر روی رفع آن کار می کنیم؛ یک به روزرسانی نرم افزاری به زودی ارائه می شود».
 
گوگل افزوده است: «در همکاری با هواوی، مهندسان گوگل علت ریشه ای یک تغییر غیرمنتظره در مجوزهای فایل سیستم را شناسایی نموده اند. این مشکل می تواند بر همه اپهای اندرویدی بر روی یک دستگاه هواوی که از مپ گوگل استفاده می کند تاثیرگذار باشد.
 
«مهندسان ما در حال آماده سازی نسخه جدیدی از Google Play Services هستند که قاعدتا این مشکل را حل خواهد نمود. هدف آن دستگاههایی خواهد بود که از اندروید 7 نوقا یا بالاتر استفاده می کنند. در آینده درباره پیگیری آخرین وضعیت مربوط به این مشکل توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.
«از شما به خاطر شکیبائیتان سپاسگذاریم».
 
هواوی به ما اطلاع داده است که یک نسخه بتا از اپ رفع اشکال شده Google Play Services در حال تست شدن است و بدون مشکل کار کرد. انتظار می رود که به زودی بیانیه ای درباره رفع این مشکل منتشر شود.
 
در حال حاضر هم هواوی و هم آنر به شدت در حال سرویسدهی به بازارهای مربوطه شان هستند. اوائل این هفته، آنر از تازه ترین پرچمدارش، Honor 10، رونمایی کرد؛ هواوی نیز با گوشی P20 Pro خود رکودهای فروش را شکسته است.
 
 
کد مطلب: 52917
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام