۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۷

فیس‌بوک و تعلیق حدود 200 اپلیکیشن

ایتنا- تاکنون فیس‌بوک حدود 200 اپلیکیشن را تعلیق کرده است. علت این موضوع آن است که در تحقیقات، آمده است که اپلیکیشن‌های مذکور از داده‌ها سوء استفاده کرده است.
فیس‌بوک و تعلیق حدود 200 اپلیکیشن
فیس‌بوک، بروزرسانی جدیدی در مورد تحقیقات خود منتشر نموده است. این تحقیقات در زمینه اپلیکیشن‌هایی انجام شده است که به بخش زیادی از داده‌ها دسترسی دارند.
در این تحقیقات، هزاران اپلیکیشن مورد بررسی قرار گرفت. فیس‌بوک اعلام کرد که بر اساس آخرین پژوهش‌، حدود 200 اپلیکیشن تعلیق شده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از ورج، به هیچ وجه مشخص نیست که این اپلیکیشن‌ها، از دسترسی خود به اطلاعات کاربر فیس‌بوک سوءاستفاده نموده‌ باشند، با این حال، فیس‌بوک نگرانی‌هایی دارد و به همین خاطر دسترسی آنها به اطلاعات را تعلیق کرده است.
 
تعلیق این اپلیکیشن‌ها بر اساس تحقیقاتی وسیع و گسترده صورت گرفته است. طی این تحقیقات، فیس‌بوک با توسعه‌دهندگان مصاحبه و گفت‌وگو داشته و از آنها خواسته است که اطلاعاتی را در مورد اپلیکیشن خود ارائه دهند.
از جمله اطلاعات درخواستی، اطلاعاتی است که برنامه موردنظر، بدان دسترسی می‌یابد.
 
طی این پژوهش‌ها، فیس‌بوک اپلیکیشن‌هایی را یافته که به اطلاعات کاربر دسترسی و از آن
سوءاستفاده می‌نمودند و به همین خاطر، به سرعت دسترسی آنها را قطع نموده و به کاربران در مورد وجود چنین اپلیکیشن‌هایی هشدار داد تا افراد بدانند استفاده از این برنامه‌ها می‌تواند منافع آنها را تحت‌الشعاع قرار دهد.
 
فیس‌بوک از سال 2014، تمام تمرکز خود را روی برنامه‌ها گذاشته است تا بتواند موارد نامناسب را از میان برده و با این کار، از منافع کارکنان خود دفاع کند. پیگیری چنینی مواردی از سوی فیس‌بوک عالی است. نتایج این تحقیقات نشان داده مسئله کاملاً مهم بوده و باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
 
دسترسی کمبریج آنالیتیکا به اطلاعات میلیون‌ها کاربر، خبری تأسف‌آور بوده، اما باید پذیرفت که شرکت‌های بسیار زیادی هستند که چنین قابلیت مخربی دارند که باید با تمام امکانات با آنها مقابله و دسترسی آنها مسدود گردد.
 
کد مطلب: 52839
برچسب ها: فیس‌بوک
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام