۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۱

خطراتی که برنامه‌ریزی‌های سفر شما را تهدید می‌کند!

ایتنا - فصل تابستان نزدیک است و پیشنهادات سفر زیاد. در این میان احتمالا ایمیل‌هایی با مضمون خرید بلیط و پیشنهاد دریافت خواهید کرد.
خطراتی که برنامه‌ریزی‌های سفر شما را تهدید می‌کند!


تصور کنید که شما کل سال مشغول کار کردن بوده اید و تصمیم گرفته اید تعطیلات خوبی را پشت سر بگذارید و چند هفته را دور از خانه، محل کار و هرجای دیگر سپری کنید. این خیلی خوب است! مسلما شما هیچ گاه نمی خواهید در این بین چیزی را از دست دهید. برای جلوگیری از حوادث نامطلوب و بد بهتر است که برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از کسپرسکی آنلاین، در این مطلب ما قصد داریم تا در مورد انواع فیشینگ‌ها که توسط مجرمان در فصل های مختلف انجام می گیرد و به سرقت پول و اطلاعات شخصی مسافران  منجر می شود صحبت کنیم و راه های جلوگیری از این تهدیدات را متذکر شویم.

رزرو بی خطر محل اسکان
پیشنهادات جذاب
بدیهی است که برای تعطیلات و استراحت در سفر بخواهید جایی را برای اسکان تهیه و در آنجا اقامت کنید. این را هم می دانیم که هر مسافری متمایل است محلی ارزان قیمت و با شرایط خوب را اجاره کند. بنابراین تصور کنید که یک آگهی آپارتمان دو خوابه لوکس در نزدیکی مرکز پایتخت را با مبلغی خیلی مقرون بصرفه بیابید. یا که به طور مثال یک ویلای چهارخوابه با یک استخر و یک شومینه را با یک قیمت باورنکردنی پیدا کنید، فریبنده است، این طور نیست؟ اما تنها بخشی از توضیحات مربوط به مکان ها درست است و ما بقی آنها چطور؟
 

 
نگاهی دقیق به URL داشته باشید، ممکن است متوجه یک چیز متفاوت در هنگام بروز کردن وب سایت شوید.
مراقب باشید:  Airbnb.com و Airbnb.com.rooms-long-term-rent.online دو سایت کاملا متفاوت هستند: تنها یکی از آن دو مشروع هستند و یکی از آن ها وب سایت فیشینگ است که با عنوان  Airbnb شناخته شده است.
تمام موارد در صفحات جعلی از توصیف ها گرفته تا بررسی ها جعلی هستند و برای فریب مسافران در نظر گرفته می شوند. اگر شما از پیشنهادات درون وب سایت چیزی متوجه نمی شوید و اطلاعات کافی در مورد آن ها ندارید، بررسی های آنلاین را در دیگر وب سایت های معتبر مشاهده کنید. بدون این بررسی ها هرگز خرید خود را تکمیل نکنید.

 
حساب های شما در وب سایت‌ها
اگر که شما قبلا حسابی را در وب سایت  Airbnb, Booking.com یا دیگر سایت های اجاره ای ایجاد کرده اید به احتمال زیاد توسط همان ها لوگین می کنید و برای رزرو اقامتگاه خود اقدام می نمایید. اما تاکید می کنیم که مراقب باشید که دسترسی به حساب کاربری خود را از دست ندهید. امنیت خود را جدی بگیرید. حتما از یک رمز عبور پیچیده برای آن انتخاب کنید (پسورد منیجر کسپرسکی می تواند در این مورد به شما کمک کند) و در صورت امکان احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید. همیشه URL صفحه ی ورود را بررسی کنید و از اتصال امن اطمینان حاصل کنید. تصاویر زیر به شما نشان می دهد که فیشر ها چگونه تلاش می کنند تا حساب شما را هک کنند.
 

 
در هر صورت اگر که شما تا به حال حساب کاربری نداشته اید ممکن است مجرمان تلاش کنند تا اطلاعات شما را از طریقی دیگر به سرقت ببرند، به طور مثال آنها تلاش می کنند تا شما را برای لوگین کردن در شبکه های اجتماعی یا ایمیل ها ترغیب کنند. آنها سعی می کنند این کار را در صفحات فیشینگ انجام دهند که بسیار شبیه وب سایت های واقعی هستند و در میان مسافران نیز محبوبیت دارند.

خرید یک بلیط هواپیما
وب سایت های جعلی فروش بلیط
 همانطور که در بالا ذکر شد اگر پیشنهاد خوبی به شما داده شد خیلی خوش بین نباشید. این نیز در مورد ارزان قیمت بودن بلیط های هواپیما صدق می کند. آیا شما با قیمت پایین و نام شناخته شده یک پرواز جذب می شوید؟ پس حتما URL وب سایت را بررسی نمایید.
 
وب سایت های جعلی حتی ممکن است قیمت واقعی بلیط ها و جزئیات پروازها را نشان دهند. با این حال آنها با پول های شما کاری را که باید انجام دهند را نمی دهند و به جای آن، آن ها را حفظ خواهند کرد و بلیط واقعی را به شما نشان نخواهند داد.
 
پروازهای جعلی رایگان
این اولین بار نیست که ما در مورد تهدیدات بلیط های رایگان مقاله مینوسیم. بیایید این سناریو را بررسی کنیم: شما برای شرکت در یک نظر سنجی دعوت شده اید و آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید اما به جای اینکه بخواهید یک بلیط رایگان دریافت کنید به یک وب سایت فیشینگ هدایت می شوید و از بلیط خبری نخواهد بود.  شما در این حمله اطلاعات شخصی خود را از دست می دهید و چیز دیگری عاید شما نمی شود.

 سایت های خطوط هوایی جعلی
در آخر اگر که به طور منظم از یک شرکت هواپیمایی استفاده می کنید و در وب سایت مورد نظر حساب کاربری دارید بایستی از آن حساب محافظت کنید. شما می توانید با استفاده از  یک رمز عبور قوی، اطمینان از اتصال امن و البته چک کردن URL وب سایت می توانید از اطلاعات حساب خود، اطلاعات مربوط به رزور و غیره محافظت کنید.
مجرمان از حملات فیشینگ استفاده می کنند تا بتوانند اطلاعات شخصی کاربران را به سرقت ببرند. پس حتما به آدرس وب سایت توجه ویژه داشته باشید.
 
اگر ایمیلی دریافت کرده اید که به نظر می رسد یک پیشنهاد جالب از یک شرکت هواپیمایی است بهتر است که روی آن کلیک نکنید اما می توانید برای اینکه این فرصت را از دست ندهید آدرس وب سایت هواپیمایی را به صورت دستی وارد نمایید و از قانونی بودن آن اطمینان حاصل نمایید. این یک روش خوب برای جلوگیری از به دام افتادن در حملات فیشینگ است. دسترسی به حساب کاربری شما ارزشمند است و باعث به آسیب رساندن به تمام اطلاعات شخصی شما می شود. توصیه می شود دقت کافی را برای محافظت از آنها لحاظ کنید.
 

برنامه ریزی برای تعطیلاتی امن
ما در مورد تهدیداتی که می تواند شما را در حین سفر تهدید کند صحبت کردیم. اما فریب ها در موارد دیگر و به اشکال دیگر نیز صورت می گیرد. توصیه می کنیم موارد زیر را هنگام سفرهای خود در نظر گرفته و آنها را رعایت کنید:
  • - برای پذیرفتن پیشنهادات مردد باشید.
    - قبل از ورود به اطلاعات شخصی خود در یک وب سایت از امن بودن اتصال اطمینان حاصل کنید.
    - همیشه آدرس بار را چک کنید و اطمینان حاصل کنید که در همان وب سایتی که باید باشید هستید.
    - بلیط ها، خانه های اجاره ای و هتل ها را یا به صورت مستقیم از شرکت یا از طریق یک توزیع کننده بلیط مورد اعتماد و یا از وب سایت شناخته شده و مشهور با در نظر گرفتن موارد امنیتی خریداری کنید.
    - در قرعه کشی های تبلیغاتی مشکوک به هیچ عنوان شرکت نکنید.
    - از کلمات عبور قوی و احراز هویت دو مرحله‌ای برای تمام حساب های خود استفاده کنید.
    - بررسی نوار آدرس یک ایده خوب است اما ممکن است کافی نباشد. برخی از مجرمان می دانند که چگونه آدرس های جعلی و به ظاهر قانونی به برای حملات خود استفاده کنند. از همین رو همیشه از یک راهکار محافظ امن استفاده کنید.
کد مطلب: 52827
نام شما
آدرس ايميل شما