۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۱

نخستین گوشی‌های 5G امسال می‌آیند

ایتنا- اگر سیستم 5G به طور واقعی پیاده شود، کاربران شاهد تغییرات عمیق در سرعت و مصرف اینترنت خود خواهند بود.
نخستین گوشی‌های 5G امسال می‌آیند
کوالکام در پی آن است که نخستین گوشی‌های هوشمند مجهز به 5G را به جای 2019، در 2018 عرضه کند. اکثر حامل‎ها و سازندگان تلفن هوشمند، سال آینده 5G را راه‌اندازی خواهند نمود.
تقریباً تمامی سازندگان تلفن هوشمند تمرکز خود را بر آن گذاشته بودند که سیستم‌های مجهز به 5G خود را در سال 2019 به بازار عرضه کنند، اما برخی از اپراتورها، سعی داشتند زودتر -اواخر سال 2018- این کار را به سرانجام رسانند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از ونچربیت، سازندگان، در حال کار روی نهایی‌سازی سرعت‌ این تجهیزات 5G هستند. آنها می‌توانند سرعت 1 تا 4.5 گیگابیت بر ثانیه را پوشش دهند، اما تلاش ایشان بر آن است که با شروع پروژه، سرعت 2 تا 4 گیگابیت بر ثانیه را داشته باشند.
کوالکام پیشتر اعلام کرده بود هنگامی که 5G در دسترس نباشد، LTE می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد، چه در صورتی که شبکه حامل، توانایی داشته باشد، می‌تواند سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی نماید.
 
کاربران می‌بایست سرعت واقعی 5G را تجربه نموده و این موضوع در نواحی شهری حتماً اتفاق خواهد افتاد.
بر اساس آزمایشاتی که با استفاده از امواج میلی‌متری در شهری مانند سان‌فرانسیسکو انجام شد، 50 درصد کاربران شاهد سرعت 1.4 گیگابیت بر ثانیه بودند. اگر سیستم 5G به طور واقعی پیاده شود، کاربران شاهد تغییرات عمیق در سرعت و مصرف اینترنت خود خواهند بود.
 
 

به نظر کارشناسان، احتمالاً در ماه‌های آتی سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیز شروع به اعلام طرح‌های خود برای گجت‌های مبتنی بر فناوری 5G خواهند نمود.
به احتمال قریب به یقین، زمان‌بندی سایر شرکت‌ها نیز تقریباً مشابه با یکدیگر خواهد بود.
 
با این حال، انتظار می‌رود خرید دستگاه‌های مجهز به این فناوری، حداقل در اوایل عرضه چندان توجیهی برای کاربران نداشته باشد؛ چرا که احتمالاً در ابتدا امکان استفاده از تکنولوژی 5G به مناطق خاصی، محدود خواهد بود.
 
کد مطلب: 52790
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
کی در ایران می آید؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام