۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۲

در کنفرانس مایکروسافت Build چه گذشت؟

لیتنا - این شرکت تاکیدش را از ویندوز برداشته و توجهش را بر کسب و کار پررونق آژور، AI و تحکیم سرویس Microsoft 365 خود معطوف نموده است.
در کنفرانس مایکروسافت Build چه گذشت؟
شرکت مایکروسافت -طبق سنتی دیرینه- از کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان Build برای اعلام آپدیت‌های ویندوز استفاده می‌کند و حتی سخت‌افزارها و پلتفرم‌های نوظهوری نظیر هدست‌های «واقعیت ترکیبی» و HoloLens را به نمایش می‌گذارد؛ اما امسال اوضاع فرق می‌کند.
 
به گزارش  سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از مشبل، مایکروسافت در هدف بلندپروازانه‌ خود برای حضور ویندوز روی 1 میلیارد دستگاه با مشکل مواجه شده است (و البته به نظر می‌رسد مقصر آن، شکست و مرگ Windows 10 Mobile است)؛ حال این شرکت تغییر رویه داده، تأکید را از ویندوز برداشته و توجه خود را بر کسب‌وکار پررونق آژور، فناوری هوش‌مصنوعی (AI) و تحکیم سرویس Microsoft 365 خود معطوف نموده است.
 
توسعه هوش مصنوعی و مسئله اخلاق
در کنفرانس Build امسال، نادلا علاوه بر اهمیت توسعه AI بر تضمین شکل‌دهی آن -با در نظر گرفتن جنبه‌های اخلاقی- تمرکز خواهد داشت. به هر حال باید توجه داشت که نباید هوش مصنوعی ساخته شود که دست به آزار و نابودی بشر بزند، چیزی که برخی از مبدعان حوزه تکنولوژی درباره آن هشدار داده‌اند.
 
به منظور کسب اطمینان از اینکه AI در مسیر درست خود حرکت خواهد کرد، مایکروسافت برنامه پنج ساله و جدید 25 میلیون دلاری را با عنوان «AI برای دسترس‌پذیری» در نظر گرفته که به گفته نادلا از AI برای کمک به «تقویت قابلیت‌های انسانی برای بیش از 1 میلیارد نفر در نقاط مختلف جهان که دچار معلولیت و ناتوانی هستند» استفاده خواهد نمود.
 


مرزهای هوشمندی
مایکروسافت پیش‌بینی نموده است که تا سال 2020 بیش از 20 میلیارد دستگاه هوشمند در جهان وجود خواهد داشت. بسیاری از این دستگاه‌های هوشمند به طور کامل از سرویس ابری استفاده خواهند کرد، اما تعداد زیادی از دستگاه‌ها نیز قادر به استفاده از انواع مختلف دوربین‌ها، میکروفون‌ها و AI برای یادگیری و فعالیت بدون ابر خواهند بود که البته در همه این موارد، رعایت محرمانگی بیش از همیشه اهمیت می‌یابد.
 
مایکروسافت آن را «لبه هوشمند» نامیده و همانند برنامه «AI برای دسترس‌پذیری»، مبنایی برای پیشرفت خواهد بود.
ورای امکانات خاص کارشناسان مانند مبنع باز بودن Azure IoT Edge Runtime برای توسعه‌دهندگان، به عنوان مثال پهپادها «قادر به اقدام سریع بدون نیاز به اتصال به ابر» خواهند بود.
تصور اینکه این وسایل به طور مستقل بتوانند فرماندهی را انجام دهند، دلهره‌انگیز به نظر می‌رسد، اما مهم‌تر اینکه توسعه‌دهندگان آنها به شکلی طراحی کنند که هبچ خطری را متوجه انسان‌ها نکنند.
 
پروژه کینکت برای آژور
بله، کینکت مرده است... اما صرفاً برای Xbox.
در این کنفرانس، مایکروسافت کینکت را به عنوان «پروژه کینکت برای آژور» احیاء نمود. پکیج جدید سنسورهای آن از سنسورهای عمق نسل آینده بهره‌مند بوده و از AI و لبه هوشمند برای بهبود ردیابی دست و بدن که پیشگام آن کینکت بود استفاده می‌کند.
 
مایکروسافت 365
فراتر از آژور و AI، مایکروسافت همچنین سرمایه‌گذاری سنگینی در سرویس Microsoft 365 کرده است. این سرویس عمدتاً به عنوان رابطی شناخته می‌شود که آفیس 365 و ویندوز 10 را به هم پیوند می‌دهد.
 
همچنین، مایکروسافت عرضه یک اپ جدید با نام "Your Phone" اعلام نمود که امکان استفاده از PC برای دیدن چیزهایی مانند پیام‌ها، عکس‌ها و اعلان‌هایی که بر روی همه دستگاه‌های همگام‌ شده‌ نمایش داده می شوند را برای کاربران فراهم می‌سازد.
 
کد مطلب: 52764
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام