۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۲

مصاحبه با یوجین کسپرسکی

ایتنا- یوجین کسپرسکی می گوید هدف کسپرسکی، دنیای غیرقابل هک است!
مصاحبه با یوجین کسپرسکی


یوجین کسپرسکی یکی از معروف ترین متخصصان حوزه امنیت سایبری در سراسر جهان است. شغل او چیست؟ پیکار در برابر مجرمان سایبری. وی خود را پارانویا می‌نامد که البته منظور او کسی است که برداشتش از مفهوم حریم خصوصی با رویکرد بزرگ داده‌ها، کاملا متفاوت است.

آیا داده‌های ما امن هستند؟
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از کسپرسکی آنلاین، یوجین کسپرسکی در مواجهه با این پرسش جواب ساده‌ای ارائه نداد. در ابتدا لازم است که موضوع را کمی بازتر کنیم. "ما از زیبایی دنیای سایبری بهره می‌بریم. تکنولوژی سریع‌تر کار می‌کند، ارتباطات خیلی سریع هستند و مردم از آن لذت می‌برند" وی همچنین گفت: "مشکلات امنیتی هم وجود دارد." نبرد در برابر این مشکلات شغل اوست. در سال 1997، کسپرسکی شرکت اجرایی بین‌الملی امنیت IT یعنی لابراتوار کسپرسکی را تاسیس کرد. در این میان، شرکت او اولین لنگرگاه (پاتوق) بود، در حالیکه در نقطه‌ای از این جهان باید با حملات سایبری وسیع مقابله می‌شد.

450 میلیارد یورو
هزینه سالانه مبارزه علیه جرائم سایبری، به استناد کسپرسکی
هدف شخصی کسپرسکی چیست؟ دنیای غیر قابل هک. "ما در حال کار بر روی سیستم‌های سایبری غیر قابل هک، به تعبیر خودمان؛ هستیم. بدین معنا که هک‌کردن بسیار پرهزینه‌تر از خسارات احتمالی باشد. من می‌دانم که دستیابی به این سطح از امنیت امکان‌پذیر است. اگر بخواهم به طور فنی بیان کنم، ما باید به جایی برسیم که هک کردن ارزشی نداشته باشد."

اما همچنان مسیر درازی را باید پیمود. کسپرسکی هشدار داده است که امنیت سایبری در معرض خطرات به مراتب جدی‌تری است چرا که مجرمان سایبری هر روز حرفه‌ای‌تر می‌شوند. به همین دلیل است که او تقاضای آموزش دارد. مطابق گفته‌های کسپرسکی، کودکان در روسیه از ابتدای ده سالگی در برنامه‌های مدرسه دروس مربوط به کامپیوتر دارند. از نظر او به همین دلیل است که تعداد زیادی برنامه‌نویس خوب در کشور داریم. کسپرسکی که در مسکو زندگی می‌کند گفت: "و افراد امنیت سایبری نیز بهترین هستند."

وی به خودش به عنوان یکی از مثال‌های خوب این مورد اشاره می‌کند. نتیجه‌گیری او: "لطفا بیشتر بر روی آموزش سایبری سرمایه‌گذاری کنید. تدریس دروس کامپیوتر در دانشگاه‌ها خیلی دیر است و باید از مدارس آغاز کرد."

کسپرسکی مشکل بزرگی را می‌بیند که برای مبارزه با آن باید در مقیاس ملی عمل کرد.
کسپرسکی خیلی کمتر در مورد محو شدن حوزه خصوصی در موج عظیم داده‌ای ابراز نگرانی می‌کند. "دیجیتالی شدن دنیا را امن‌تر یا نا امن‌تر نمی‌کند." در حالیکه تداوم حضور "خصوصی‌ها" در آینده برای او یک سوال وابسته به نسل است. "کودکان امروز در دنیای سایبری متولد می‌شوند. بنابراین کاملا آزاد هستند." برای نسل او، درک نسل بعدی از حریم شخصی به اندازه رسوم سونای آلمانی برای یک خارجی عجیب و غریب است.

یک میلیون
تعداد نمونه بدافزارهای موجود در دیتابیس لابراتوار کسپرسکی از سال 1986 تا 2006
2/2 میلیون
میانگین تعداد نمونه بدافزارهای موجود در دیتابیس لابراتوار کسپرسکی در هر هفته در سال 2017
کسپرسکی می‌خواهد بگوید چیزی که برای یک نفر جدید و غریبه است برای فرد دیگری کاملا نرمال و طبیعی است. او نمی‌خواهد برای حریم خصوصی خود را منزوی کند و امنیت خودش را از یک روش مشابه تضمین کند. "من بیش از 30 سال است که در امنیت سایبری مشغول هستم و برای افراد این حوزه، بیماری حرفه‌ای پارانویا است. هر زمان که چیزی تایپ می‌کنم یا با تلفن صحبت می‌کنم می‌دانم که این خطر وجود دارد (هرچقدر این خطر کم باشد اما صفر نیست) که یک نفر دارد به مکالماتم گوش می‌دهد یا آنچه را تایپ می‌کنم می‌بیند. بنابراین قانون من به این سادگی است: کارهایی که دوست نداری آشکار شود را انجام نده." 
 
کد مطلب: 52720
نام شما
آدرس ايميل شما