کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوشی‌های هوآوی و ZTE برای همه نظامیان آمریکایی ممنوع شد

سايت خبری ايتنا , 15 ارديبهشت 1397 ساعت 15:01

ایتنا - پنتاگون میگوید گوشی‌های هوشمندی که در دو شرکت هوآوی و ZTE ساخته می‌شوند می‌توانند سیستم اطلاعاتی تلفن را هک کنند.


پنتاگون در آخرین بیانیه رسمی خود اعلام کرد استفاده از تلفن‌های همراه ساخته شده در دو شرکت چینی هوآوی و ZTE برای تمامی کارکنان ارتش آمریکا در سراسر جهان ممنوع است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی به نقل از پی‌سی‌ورلد، ‌وزارت دفاع آمریکا با تایید این خبر توضیح داد ممنوعیت استفاده از گوشی‌های چینی ساخت دو شرکت مذکور به دنبال برخی تهدیدهای امنیتی اعمال شده است و پنتاگون بر این باور است که این گوشی‌ها که توسط شرکت‌های چینی ساخته می‌شوند، می‌توانند از نظامیان آمریکایی جاسوسی کنند.

این اتفاق آخرین گام آمریکا برای دور نگه داشتن کمپانی‌های چینی از بازار تلفن همراه این کشور محسوب می‌شود و در بیانیه اخیر اعلام شده است گوشی‌های هوشمندی که در دو شرکت هوآوی و ZTE ساخته می‌شوند می‌توانند سیستم اطلاعاتی تلفن را هک کنند و با جاسوسی از کاربر، اطلاعات به دست آمده را در اختیار دولت چین بگذارند.

مطابق گزارش ایتنا «دِیو ایستبِرن» سخنگوی پنتاگون در این خصوص گفت: «دستگاه‌های ساخته شده در شرکت‌های هوآوی و ZTE یک خطر غیرقابل پذیرش برای کارکنان، اطلاعات و عملیات‌های وزارت دفاع آمریکا محسوب می‌شوند. انتشار اطلاعات شخصی کارمندان ما می‌تواند مشکلات فراوانی را به دنبال داشته باشد».

البته لازم به ذکر است پرسنل ارتش آمریکا همچنان اجازه دارند برای مصارف شخصی گوشی‌های هوآوی و ZTE را خریداری کنند و با این وجود پنتاگون توصیه کرده است که حتی برای کارهای شخصی و روزمره هم سراغ محصولات این دو کمپانی نروند.
 


کد مطلب: 52702

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52702/گوشی-های-هوآوی-zte-همه-نظامیان-آمریکایی-ممنوع

ايتنا
  https://www.itna.ir