۰
plusresetminus
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۵

توقیف گواهینامه رانندگی مردی که به اتوپایلوت خودروی تسلایش اکتفا کرده بود

ایتنا - سواری با خودروهای تسلا بدان معنا نیست که شما می‌توانید وقتی اتوپایلوت فعال است صرفا روی صندلی سرنشین خودرویتان لم دهید!
توقیف گواهینامه رانندگی مردی که به اتوپایلوت خودروی تسلایش اکتفا کرده بود
 
کمپانی تسلا می‌تواند کارهای بعضا بسیار جالبی را انجام دهد. خودروهای آن، با قابلیت‌های سلف پارکینگ تا حالت اتوپایلوت نیمه خودمختارش، قطعا حسی از آینده را به کاربر انتقال می‌دهند.
با این حال این بدان معنا نیست که شما می‌توانید وقتی اتوپایلوت فعال است صرفا روی صندلی سرنشین خودرویتان لم دهید.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی به نقل از مشبل، یک مالک بریتانیایی یک خودروی تسلا به خاطر چنین کاری خود را به دردسر انداخت.
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، باوش پاتل با حکم دادگاه به خاطر نشستن روی صندلی سرنشین در حالی که خودروی تسلایش در حال عبور از ترافیک بود، به جرم رانندگی خطرناک به 18 ماه محرومیت از رانندگی محکوم شد.
 
"پاتل" به خاطر این شیرین کاریش، که توسط یک راننده دیگر فیلمبرداری شده بود، به پرداخت 1800 پوند جریمه و 100 ساعت خدمت اجتماعی نیز محکوم گردید.
 
واقعا ناگفته پیداست که کار پاتل به طرزی باورنکردنی خطرناک بود. صرف اینکه قابلیت اتوپایلوت تسلا ممکن است بی نقص به نظر برسد دلیل نمی شود که راننده هم همینطور فکر کند.
 


تسلا اعلام کرده است که: «هر راننده مکلف است در زمان استفاده از اتوپایلوت هوشیار و فعال بماند، و همیشه آماده وارد عمل شدن باشد.»
 
بد نیست بدانید که در ایالات متحده، دست کم دو تصادف منجر به فوت در رابطه با این قابلیت رخ داده است، از جمله سانحه ای در سال 2016 که، بنا بر اعلام بورد ملی ایمنی حمل و نقل، ناشی از «بی توجهی راننده به علت اتکای بیش از حد بر اتوماسیون خودرو» بود.
 
اخیرا، در ماه گذشته نیز، یک تصادف مرگبار در حالی در کالیفرنیا رخ داد که خودرو روی حالت اتوپایلوت بود.
بر طبق اعلامیه تسلا، در ثانیه‌های منتهی به وقوع این تصادف، دست‌های راننده بر روی فرمان خودرو قرار نداشته است.
  
کد مطلب: 52697
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام