۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۶

موزیلا نسخه پیش‌نمایش Hubs by Mozilla را برای بهبود تجربه اجتماعی سه بعدی منتشر کرد

ایتنا - با Hubs، شما تنها با یک کلیک یک اتاق را به وجود می آوردید. سپس می توانید آن اتاق را با یک URL به اشتراک بگذارید. نیازی به مراجعه به هیچ اپ استوری وجود ندارد، به هیچ مجوزی نیاز نیست، و نیازی به هیچ فرایندی نخواهد بود.
موزیلا نسخه پیش‌نمایش Hubs by Mozilla را برای بهبود تجربه اجتماعی سه بعدی منتشر کرد
 
موزیلا اخیراً یک پیش‌نمایش از آزمایش خود با عنوان ‘Hubs by Mozilla’ را منتشر نموده است. Hubs، به عنوان یک تجربه اجتماعی سه بعدی، از طریق مرورگر ارائه شده و از کاربران می‌خواهد صرفاً با کلیک روی یک لینک وب، تعامل با دیگران را از طریق واقعیت مجازی شروع کنند.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از readitquik، این شرکت آغاز فعالیت یک تیم متمرکز بر تسهیل تجربیات اجتماعی از طریق وب باز و واقعیت ترکیبی را اعلام نمود. Hubs یکی از بی‌شمار تجربیات این شرکت است که محصول آن فعالیت است.
موزیلا گفت استفاده از اینترنت به عنوان یک پلتفرم، امکان بهبود دسترسی و انتخاب‌های بهتر را برای افراد فراهم می‌سازد. این شرکت بر این باور است که افراد باید قادر به برقراری ارتباط و مشارکت در وب -در هر جایی که بسط پیدا کند- باشند و به پلتفرم‌ها یا دستگاه‌های مشخصی محدود نشوند.
تازه‌ترین تجربه واقعیت ترکیبی آن با نام Hubs، اکنون در دسترس عموم قرار گرفته است.
 
سین وایت، نایب رئیس استراتژی تکنولوژی شرکت موزیلا، در پستی در بلاگ این شرکت گفت: «هنگامی که اوایل آوریل، خبر Firefox Reality را اعلام نمودیم، تأکید مجددی کردیم بر این موضع که وب بهترین آینده را برای واقعیت مجازی و تقویت شده (یا «واقعیت ترکیبی») ارائه می‌کند. این تکنولوژی در نقطه عطف خود است. اگر به ارائه تجربه سه بعدی به کاربردهای عمومی ادامه دهیم، باید تمرکز لیزری را بر حذف اصطکاک برای کاربر قرار دهیم. این تکنولوژی باید وارد مسیر فوق‌العاده‌ای شود و این تجربیات باید به طور جدی میدان‌دار شوند.



با Hubs، تنها با یک کلیک یک اتاق را به وجود می‌آوردید. سپس می‌توانید آن اتاق را با یک URL به اشتراک گذارید. نیازی به مراجعه به هیچ اپ استوری وجود ندارد، به هیچ مجوزی نیاز نیست و هیچ فرایندی لازم نیست. صرفاً کلیک می‌کنید و وارد محیط می‌شوید».
 
مطابق گزارش ایتنا از آنجا که موزیلا از استانداردهای وب (WebVR و نهایتاً WebXR) برای ارائه این محتوا استفاده می‌کند، Hubs می‌تواند همه هدست‌های واقعیت ترکیبی را پشتیبانی نماید.
افراد می‌توانند با سخت‌افزاری مانند Oculus Rift یا HTC Vive یا حتی گزینه‌های دیگری مانند Daydream یا cardboard viewer در این تجربه سهیم شوند.
کاربران می‌توانند از دسکتاپ یا تلفن همراه خود نیز استفاده کنند.

موزیلا اعلام کرده است که این تجربه به تدریج گسترده‌تر خواهد شد تا بتواند از سخت‌افزارهایی که در دسترس کاربران هستند، استفاده نماید.
این شرکت افزوده است در ماه‌های آتی، ابزارها و قابلیت‌های جدیدی، از جمله کیت‌هایی برای ایجاد فضاهای شخصی، آواتار و گزینه‌های هویتی، یکپارچه‌سازی‌هایی با ابزارهای ارتباطی موجود و نظیر آنها را ارائه خواهد نمود.
 
کد مطلب: 52694
برچسب ها: موزیلا فایرفاکس
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام