۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۴
با پرداخت 24 میلیارد دلار

اپراتور تی-موبایل به دنبال خرید اسپرینت است

ایتنا – این معامله که حدوداً 120 هزار میلیارد تومان ارزش دارد، یکی از بزرگترین رخدادهای سال‌های اخیر در حوزه ارتباطات است.
اپراتور تی-موبایل به دنبال خرید اسپرینت است
دو اپراتور مخابراتی بزرگ T-Mobile و Sprint در حال رسیدن به توافقی بزرگ و تاریخی برای ادغام با یکدیگرند.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی از رایورز 
به نقل از بلومبرگ، قرار است تی-موبایل با پرداخت 24 میلیارد دلار اسپرینت را تصاحب کند.
 
این ادغام می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین رخدادهای سال‌های اخیر در حوزه ارتباطات تبدیل شود.
تاکنون اخبار و گزارش‌های زیادی در خصوص این ادغام منتشر شده که بیشتر در حد یک خبر باقی مانده و سال‌هاست که عملاً اتفاقی رخ نداده است، اما این بار گزارش‌های واصله از انجام دوباره مذاکرات و پیشرفت‌های موفقیت‌آمیز آن حکایت دارد.
 
طبق جزئیات این توافق، شرکت مادر تی-موبایل یعنی دویچه تلکوم، حدود 42 درصد سهم اسپرینت و 69 درصد حق رأی را به هنگام ادغام دو اپراتور مالک خواهد شد.
 
مطابق گزارش ایتنا رقم کلان 24 میلیارد دلار می‌تواند ارزش هر سهم اسپرینت را به حدود 6.10 دلار برساند که البته این رقم، متناسب با نوسان‌های مالی بازار ممکن است تغییر کند؛ چرا که سهامداران اسپرینت سهم جدیدی در شرکت ادغام شده با نسبتی ثابت دریافت خواهند نمود.
 
بنا به گزارش CNBC، پیش از اعلام این خبر، ارزش هر سهم اسپرینت به 5.56 دلار کاهش یافت، اما به دنبال واکنش مثبت سهامداران به توافقنامه، قیمت آن به 6 دلار بازگشت.
 



مذاکرات پیشین این دو شرکت به این دلیل که طرفین در مورد ساختار کنترلی شرکت ادغام شده توافقی به دست نمی‌آوردند، به شکست انجامیده بود.
 
این احتمال وجود دارد که در حال حاضر نیز بار دیگر، هر دو طرف از این ادغام انصراف دهند.
 
بر اساس این گزارش، هیچ کدام از این دو شرکت حاضر به انتشار بیانیه و یا توضیحاتی در مورد مذاکره اخیر خود نشده‌اند و شرکت آلمانی مالک تی-موبایل نیز که بیش از 63 درصد سهام این اپراتور را در اختیار دارد، از صحبت در این خصوص سر باز زده است.
 
با این حال، نظر وزارت دادگستری و کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا نیز برای تأیید این نقل و انتقال مهم است؛ چرا که به عنوان مثال، تقریباً چهار سال پیش کمیسیون مزبور، درخواست رئیس شرکت SoftBank Group Corp که 85 درصد سهام اسپرینت را در اختیار دارد، برای ادغام این دو اپراتور نپذیرفت، زیرا دولت آمریکا معتقد بود کاهش تعداد سرویس‌دهندگان از چهار به سه اپراتور می‌تواند خسارت‌بار باشد.

 
کد مطلب: 52693
برچسب ها: T-Mobile تی‌موبایل
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
120 هزار میلیارد تومان???????
مخم سوت کشید
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام