۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۷

افزایش سود جشمگیر فیس‌بوک علیرغم رسوایی اخیر

ایتنا - فیس‌بوک، که عمدتا از طریق فروش تبلیغات شخصی‌سازی شده به کاربرانش درآمد کسب می‌کند، مدت‌هاست که قوت کسب و کارش را نشان داده است، واقعیتی که از ادامه مرور فید خبرییش و تماشای ویدئوهایش توسط کاربران مشهود است.
افزایش سود جشمگیر فیس‌بوک علیرغم رسوایی اخیر
 
سهام فیس‌بوک پس از آنکه این شبکه اجتماعی رشد غیرمنتظره چشمگیر 63 درصدی سوددهی و همچنین افزایش کاربرانش را گزارش نمود با افزایش قیمت همراه شد؛ بدین ترتیب ظاهرا نشانه ای از آسیب دیدن کسب و کار این شرکت به خاطر رسوایی مربوط به مدیریت نادرست داده‌های شخصی وجود ندارد.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی از رایورز به نقل از رویترز، سهام فیس‌‌بوک برخلاف پیش‌بینی‌های وال استریت با افزایش 7.1 درصدی در پایان معاملات به قیمت 171 دلار رسید تا به این ترتیب روند یک ماهه افت آن که با رسوایی انتقال داده‌های میلیون‌ها کاربر به موسسه مشاوره‌ای کمبریج آنالیتیکا در ماه مارس آغاز شده بود پایان پذیرد.
رسوایی فیس‌بوک، که 87 میلیون کاربر را تحت تاثیر قرار داده بود و موجب چندین بار عذرخواهی از سوی مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس‌بوک شد، باعث مطرح شدن درخواست‌هایی برای اصلاح قوانین و همچنین احتمال خروج کاربران از این شبکه اجتماعی شد، ولی هیچ نشانه‌ای از تغییر نظر فوری تبلیغ دهندگان به فیس‌بوک مشاهده نشد.
 
دنیل مورگان، مدیر ارشد پورتفوی شرکت Synovus Trust که حدود 73 هزار سهم فیس‌بوک را در اختیار دارد، گفت: «بحث‌های زیادی درباره سطح وخامت اوضاع در فیس‌بوک مطرح است، ولی این گزارش درآمدها از نظر من بسیار مثبت است، و بر سرپا ماندن فیس‌بوک و عبور آن از این بحران تاکید دارد».
 
فیس‌بوک اعلام کرده که کاربران فعال ماهانه‌اش در سه ماهه نخست امسال به 2.2 میلیارد نفر رسیده‌اند، که 13 درصد افزایش را نسبت به یک سال قبل و رسیدن به سطح مورد انتظار نشان می دهد.
این نتایج نقطه‌ای روشن برای بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان به شمار می‌روند، آن هم در بهبوحه ماه‌ها اخبار منفی درباره عدم رعایت حریم خصوصی کاربران توسط این شرکت و...
 


فیس‌بوک، که عمدتا از طریق فروش تبلیغات شخصی‌سازی شده به کاربرانش درآمد کسب می‌کند، مدت‌هاست که قوت کسب و کارش را نشان داده است، واقعیتی که از ادامه مرور فید خبرییش و تماشای ویدئوهایش توسط کاربران مشهود است.
این شرکت به هزینه کردن ادامه می‌دهد تا کاربرانش از رسوایی‌ها نگران نشوند. مدیر ارشد مالی این شرکت، دیوید ونر، به اطلاع تحلیلگران رساند که هزینه کردهای امسال احتمالا بین 50 تا 60 درصد افزایش خواهند یافت، که بیشتر از میزان تعیین شده قبلی 45 تا 60 درصد است.
 
به گفته ونر بخش عمده این افزایش هزینه کردهای فیس‌بوک برای امنیت و ایمنی است. این طبقه‌بندی دربرگیرنده تلاش‌هایی برای ریشه‌کن‌سازی اکانت‌های جعلی، مقابله با نفرت افکنی‌ها و حذف ویدئوهای خشن است.
 
فیس‌بوک همچنین گفت که سه ماهه اول سال را با 27742 کارمند به پایان رسانده، که رشد 48 درصدی را نسبت سال گذشته نشان می‌دهد.
 
درآمد خالص قابل تعلق به سهامداران فیس‌بوک در سه ماهه اول سال به 4.99 میلیارد دلار، یا 1.69 دلار به ازاء هر سهم رسید؛ این رقم سال گذشته 3.06 میلیارد دلار، یا 1.04 دلار به ازاء هر سهم بود.
بر اساس اعلام Thomson Reuters I/B/E/S، تحلیلگران انتظار سود 1.35 دلار به ازاء هر سهم را برای شرکت دارند.
 
البته این شرکت درآمد حاصل از اینستاگرام، اپ اشتراک تصویر متعلق به این شرکت، را اعلام نکرده و از ارائه توضیح درباره اینکه چقدر برای فیس‌بوک زمان صرف کرده خودداری کرد.
 فیس‌بوک مالک اپ‌های محبوب Messenger و WhatsApp نیز هست.


      در این باره بشتر بخوانید:
    - واکنش فیس‌بوکی یکی از مدیران اپل به رسوایی اخیر!
    - فیس‌بوک همکاری با مراکز درمانی را به حالت تعلیق درآورد!
    - فیس‌بوک با تبلیغات سیاسی چه می‌کند؟
    - اتهام خیانت در امانت گریبان فیس‌بوک را گرفت
   
 
 
کد مطلب: 52690
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام