۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۹

برزیل: تنظیمات ویندوز 10 ناقض قوانین ماست

ایتنا - مسئولان برزیلی افزوده‌اند که در دعوی مطرح شده خواسته شده که مایکروسافت 10 میلیون رئال برزیل (2.87 میلیون دلار) جریمه و 100 هزار رئال برزیل بابت هر روز تاخیر در اجرای خواست دادستانی بپردازد.
برزیل: تنظیمات ویندوز 10 ناقض قوانین ماست
 
دادستان‌های فدرال برزیل از دادگاهی خواسته‌اند که مایکروسافت را مجبور به تغییر فرایند تنظیمات پیش‌فرض ویندوز 10 کند چرا که چند قانون این کشور را با گردآوری داده‌های کاربران بدون «رضایت صریح» آنها نقض کرده است.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی  به نقل از رویترز، مایکروسافت با انتقاداتی در اتحادیه اروپا و دیگر مناطق درباره تنظیمات نصب ویندوز 10 و فقدان کنترل دقیق کاربران بر پردازش داده‌هایشان توسط این کمپانی مواجه شده است.
دفتر مطبوعاتی مایکروسافت در برزیل پاسخی فوری به درخواست اظهارنظر در این باره ارائه نکرده است.
 
مطابق بیانیه دادستانی فدرال، تنظیمات اولیه برای مشتریان برزیلی در زمانی که ویندوز 10 را نصب نمودند به طور اتوماتیک به این شرکت برای جمع‌آوری داده‌های کاربر، از قبیل مرورگری و سوابق جست‌وجو، محتوای ایمیل‌ها و مکانشان، مجوز داده است.
 
دفتر دادستانی فدرال در سائوپائولو اعلام کرد: «این رویه اصول متعددی از قانون اساسی، از جمله حفاظت از حریم خصوصی، را نقض می­‌کند.»
 
این دفتر یک دعوی مدنی را علیه مایکروسافت برای ممانعت «از ادامه جمع آوری داده‌های شخصی بدون رضایت صریح کاربران» در ویندوز 10 ارائه نمود.
 


دادستان‌ها خواستار آن شده‌اند که این شرکت «جمع‌آوری اتوماتیک داده‌ها» توسط ویندوز 10 را متوقف کند. آنها همچنین خواسته‌اند که مایکروسافت هشدارهایی را برای مصرف کنندگان در زمانی که این نرم‌افزار را نصب می‌کنند اضافه نماید تا بهتر «پیامدهای دادن مجوز برای انتقال داده‌ها» را درک کنند.
 
مسئولان برزیلی افزوده‌اند که در دعوی مطرح شده خواسته شده که مایکروسافت 10 میلیون رئال برزیل (2.87 میلیون دلار) جریمه و 100 هزار رئال برزیل بابت هر روز تاخیر در اجرای خواست دادستانی بپردازد.
مشخص نشده است که یک قاضی چه زمانی ممکن است حکم صادر کند.
 
دادستان‌ها گفتند که کاربران امکان مخالفت با گردآوری بخش عمده اطلاعات شخصیشان توسط Microsoft 10 را داشته اند – ولی نصب آن به آن طریق کاری «سخت و پیچیده» برای مصرف کنندگان بوده، و اینکه این نرم‌افزار با این وجود هم باز هم مقداری اطلاعات جمع‌آوری می‌کند.
 
در این بیانیه آمده است که مایکروسافت در تلاش بوده تا سود خود را از طریق داده‌های گردآوری شده توسط ویندوز 10، به عنوان مثال از طریق نمایش تبلیغات هدفمند برای گروه‌های خاصی از مصرف کنندگان، افزایش دهد.
دادستان‌ها افزوده اند که برخی از نهادهای دولتی فدرال، از جمله سیستم قضائی و آژانس‌های انتخاباتی، از این نرم‌افزار استفاده کرده‌اند، که باعث بروز ریسک افشای علنی اطلاعات قانونا محرمانه می‌شود.
 
کد مطلب: 52675
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام