کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با هدف رقابت با آمریکا و آسیا:

سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا در هوش مصنوعی

11 ارديبهشت 1397 ساعت 12:44

ایتنا - نایب رییس کمیسیون اروپا گفت: «هوش مصنوعی، درست مانند آنچه موتور بخار و الکتریسیته در گذشته انجام دادند، در حال متحول نمودن دنیای ما است».


کمیسیون اروپا تا سال 2020 سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی را با حدود 70 درصد افزایش به 1.5 میلیارد یورو (1.83 میلیارد دلار) می‌رساند تا به آسیا و ایالات متحده -که هر کدام دست کم سه برابر بیشتر از اروپا سرمایه‌گذاری کرده‌اند- برسد.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از رویترز، طبق پیش‌بینی‌ها هوش مصنوعی بخش‌های مختلف، از حوزه سلامت تا حمل‌ و نقل و کشاورزی را متحول خواهد نمود و اروپا مایل نیست که در رقابت دیجیتال جا بماند.  
این کمیسیون، که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است، در نظر دارد سرمایه‌گذاری خصوصی و عمومی در AI تا سال 2020 به دست کم 20 میلیارد یورو برسد تا از حفظ قدرت رقابتی این بلوک اطمینان حاصل شده و با مشکل فرار مغزها مواجه نشود.
 
در سال 2016، سرمایه‌گذاری‌های خصوصی اروپایی در AI جمعاً بالغ بر حدود 2.4 تا 3.2 میلیارد یورو بوده که در مقایسه با سرمایه‌گذاری حدود 10 میلیارد یورو آسیا و 18 میلیارد یورویی آمریکا رقم کمی به نظر می‌رسد.
 
آندروس آنسیپ، نایب رئیس کمیسیون اروپا، گفت: «هوش مصنوعی، درست مانند آنچه موتور بخار و الکتریسیته در گذشته انجام دادند، در حال متحول نمودن دنیای ماست.»
وی افزود: «امروز، تلاش ما بر این است که پژوهشگران را تقویت کنیم تا بتوانند نسل بعدی تکنولوژی‌ها و کاربردهای AI را توسعه دهند و شرکت‌ها را تقویت کنیم تا از آنها استقبال و استفاده نمایند.»
 


دیگر کشورهای اروپایی نظیر فرانسه و بریتانیا نیز سرمایه‌گذاری در AI را اولویت خود قرار داده‌اند. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در ماه مارس گذشته وعده اختصاص 1.5 میلیارد یورو از بودجه عمومی را برای AI داد.
 
این کمیسیون گفته است سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد یوروئی می‌بایست موجب تحریک تزریق 2.5 میلیارد یوروی دیگر از شراکت‌های موجود عمومی/خصوصی -به عنوان مثال در حوزه داده‌های بزرگ و رباتیک- گردد.
 
به منظور کمک به تحریک سرمایه‌گذاری، این کمیسیون همچنین قوانینی را برای آزاد کردن بیشتر داده‌های بخش عمومی، از قبیل داده‌های نزد مراجع حوزه حمل‌ونقل و شرکت‌های خدمات زیرساختی، به منظور استفاده مجدد پیشنهاد داده است.
این صنعت تکنولوژی از این ابتکار AI استقبال، اما هشدار داده است که سرمایه‌گذاری نباید با موانع قانونی سختگیرانه نظیر یک طرح پیشنهادی محدود بر انجام متن‌کاوی و داده‌کاوی (TDM) توسط شرکت‌ها مواجه شود.
 
توماس بوئه، مدیر اجرایی «اتحادیه خط مشی، EMEA و نرم‌افزار BSA» که شرکت‌های IBM، مایکروسافت و اوراکل را شامل می‌شود، گفت: «اگر اتحادیه اروپا می‌خواهد به طور کامل از منافع هوش مصنوعی برای اقتصاد خود و در تمام کشورهای عضو بهره‌مند شود، باید با حذف محدودیت‌های مربوط به TDM که در حال حاضر در رهنمود کپی‌رایت یافت می‌شود، برای نهادهایی که دسترسی قانونی به محتوا دارند داده‌ها را برای یادگیری ماشین آزاد کند.»


      در این زمینه بیشتر بخوانید:
      - هوش مصنوعی چیست و چه کاربردهایی دارد؟
 



 


کد مطلب: 52674

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52674/سرمایه-گذاری-1-5-میلیارد-یورویی-اتحادیه-اروپا-هوش-مصنوعی

ايتنا
  https://www.itna.ir