۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۱

آیتیونز بالاخره به ویندوز استور مایکروسافت می‌آید

ایتنا - اپل بالاخره آیتیونز را به صورت یک اپ یونیورسال ویندوز (UWP) برای کاربران ویندوز عرضه کرد.
آیتیونز بالاخره به ویندوز استور مایکروسافت می‌آید
 
شرکت اپل بالاخره نرم‌افزار آیتیونز را به صورت یک اپلیکیشن یونیورسال ویندوز (UWP) برای کاربران سیستم‌عامل ویندوز عرضه نمود.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از اینکوایرر، همانگونه که سال گذشته در کنفرانس Microsoft Build وعده داده شده بود، سرزمین عجایب موسیقی و ویدئوی اپل از Microsoft Store قابل دسترسی است.
این نسخه از آیتیونز دقیقاً همانند دیگر نسخه‌های آن خواهد بود، با این تفاوت که آپدیت‌های آن از طریق Microsoft Store و مطابق با شرایط و ضوابط، منتشر خواهد شد.
 
گمان می‌رود تأخیر در اعلام خبر نیز به همین علت بوده است.
 


البته این خبری خوب برای کاربران Windows 10 S Mode است. همین حالا نیز جای برخی موارد در Microsoft Store خالی است و در چنین شرایطی، چنانچه امیدی برای این شرکت به منظور جذب کاربران به یک محیط مخصوص اپ‌های WMP وجود داشته باشد، این یکی از فرصت‌های بزرگ برای تحقق آن هدف خواهد بود.  
 
مطابق گزارش ایتنا، آمازون اخیراً اپ موسیقی خود را به این فروشگاه افزوده است؛ Deezer نیز مدتی‌ست در دسترس قرار گرفته و Spotify جانشین معنوی فروشگاه MP3 خود مایکروسافت، یعنی  Groove شده است که اواخر سال گذشته میلادی تعطیل شد.
 
بدین‌ترتیب، گوگل یکی از آخرین "موزیک منیجر"های عمده‌ای خواهد بود که حضور دسکتاپی در ویندوز ندارد. چند راهکار غیر رسمی وجود دارند، لیکن گوگل هنوز چیزی به جز یک اپ بسیار ابتدایی Google Search در Microsoft Store ارائه نکرده است.
 
با توجه به شایعات موجود در این باره -که Google Play Music تعطیل و یک سرویس استریمینگ تحت برند یوتیوب جایگزین آن خواهد شد- چندان نباید انتظار حضور گوگل در این حوزه را در فروشگاه مایکروسافت داشته باشیم.
 
Microsoft Store خود را تا حدود زیادی محیطی بدون جانبداری از برندها برای ویندوز 10 نشان داده است، چنانکه مایکروسافت بر سر راه اپ‌های رقبای خود مانعی قرار نداده و  بهترین نمود آن را می‌توان در تبلیغ یک اپ اپل در صفحه اول آن دانست.
 
گفتنی است آیتیونز اخیراً به پشتیبانی از ویندوز XP و ویستا پایان داده است.
 
 
کد مطلب: 52663
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام