کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رقیبی برای اوراکل و آی‌بی‌ام

بلاکچین آمازون راه‌اندازی شد

9 ارديبهشت 1397 ساعت 16:52

ایتنا – ساخت بلاکچین اختصاصی دیگر یک رویا نیست.


شرکت آمازون سرویس جدیدی در حوزه بلاک‌چین راه‌اندازی کرده است که می‌تواند رقیب سرویس‎‌های مشابه اوراکل و آی‌بی‌ام باشد.
این ابزار Blockchain Templates نام دارد و در آن از شیوه BaaS استفاده می‌شود.
 
BaaS یا blockchain-as-a-service (بلاک‌چین به عنوان سرویس) نوعی سامانه است که افراد و شرکت‌ها با استفاده از آن می‌توانند شبکه بلاکچین اختصاصی خود را ساخته و توسعه دهند.
 
بنا به گفته وب‌سایت
آمازون، Blockchain Templates راهی آسان و سریع برای ساخت و راه‌اندازی شبکه‌های امنیتی بلاکچین با استفاده از چارچوب‌های پرطرفدار متن‌باز است. در این صورت، به جای اینکه زمان و انرژی خود را بر تنظیم دستی شبکه بلاکچین‌تان صرف کنید، می‌توانید بر ساخت برنامه‌های بلاک چین متمرکز شوید.
 
اگر چه بلاکچین به عنوان یک سیستم ایمن و کارآمد ذخیره‌سازی اطلاعات، مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است، اما نکته اینجاست که ایجاد، اجرا و مدیریت بلاکچین، فرایند پیچیده‌ای دارد؛ بگونه‌ای که همین پیچیدگی باعث شده بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها از ساخت سرویس بلاکچین اختصاصی خود بازمانند.
 




BaaS را می‌توان راهکار مقابله با این مشکل نامید؛ چرا که سازمان‌ها با استفاده از آن می‌توانند بلاکچین را از شرکت‌های هاستینگ بلاکچین اجاره و ظرف چند دقیقه، شبکه خود را برپا نمایند.
 
بر همین اساس، Baas توجه غول های بزرگ فناوری اطلاعات را به خود جلب کرده است.
 
مارس سال گذشته میلادی، آی‌بی‌ام نخستین شرکتی بود که سرویس Baas خود را -که مبتنی بر هایپرلجر (Hyperledger) بود- عرضه نمود.
 
پس از آن، اوراکل، بایدو، تنسنت و هواوی نیز قدم در این مسیر گذاشتند.
 
بنا به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی از رایورز به نقل از وب‌سایت
Investopedia، مشتری‏ان می‌توانند با Blockchain Templates آمازون، ابزارهای لازم برای مدیریت نظارت و مرور آنلاین بلاکچین‌های خود را در دست گیرند.
 
هزینه این سرویس نیز همانند سرویس‎‌های SaaS، بر اساس فرمول Pay-as-you-go (پرداخت بر اساس مصرف) محاسبه می‌شود؛ یعنی مشتری‏ان صرفاً بابت خدمات و منابعی که استفاده می‌کنند، پول می‌دهند.
Blockchain Template در دو قالب اتریوم و Hyperledger Fabric عرضه شده است.  



     در این باره بیشتر بخوانید:
     - معرفی بلاکچین به زبان ساده


 


کد مطلب: 52646

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52646/بلاکچین-آمازون-راه-اندازی

ايتنا
  https://www.itna.ir