کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نرم افزار انبار چگونه موجب افزایش دقت در مديريت انبار میشود

8 ارديبهشت 1397 ساعت 14:39

ایتنا - به کارگیری نرم افزار انبار برای سازمان دهی و کنترل دقیق انبار، اهمیت ویژه ای دارد چراکه مدیریت انبار در اقتصاد کشور ما یکی از مشکلاتی است که مدیران کارخانجات را درگیر خود کرده است و از آن جایی که موجودیهای انبار درصد قابل توجهی از سرمایه و دارایی سازمان محسوب می شود.


به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی به نقل از واحد تولید و پشتیبانی نرم افزار انبار آرین سیستم، سازمان­ها به دلیل سخت و گران بودن اداره و مدیریت موجودی انبار یا چیدمان درست کالا، همیشه در راستای علم انبارداری به دنبال بهترین راه حل بهینه و تضمین کننده زمان و هزینه و با بیشترین دقت در اجرای اساسی سیستم انبارداری بوده اند که خوشبختانه نرم افزار انبار توانسته است با مدیریت صحیح و در اختیار قرار دادن اطلاعات سطوح مختلف انبار به صورت اتوماتیک و حذف فرآیندهای نقل و انتقال کالا، دوباره کاری، ضایعات کالا و ... پاسخگوی یکی از مهمترین موضوعات با اهمیت یعنی کنترل انبار برای مدیران باشد. از مهمترین قابلیت­های نرم افزار انبار که موجب افزایش دقت در سیستم انبارداری می شود می توان اشاره کرد به :
 
- افزایش بهره وری، سرعت و دقت در جستجوی کالا
- ارسال هشدار در جهت جلوگیری از ورود و خروج بی اجازه کالا
- صرفه جویی در نیروی انسانی در شمارش، ثبت و ردیابی کالا
- انبارگردانی در چند دقیقه
- شمارش لحظه ای و دقیق کالا
دلایل کنترل انبار با نرم افزار مدیریت انبار چیست؟
از آنجایی که دقت، هزینه و زمان از عناصر اصلی تصمیم‌گیری بشمار می آید، مدیران کارخانجات ترجیج می دهند برای تامین و نگهداری کالا و بهبود فرآیند انبارداری خود با پیشرفت تکنولوژی به جای روش­های کاغذی از نرم افزار انبار بهره مند شوند تا بتوانند ضمن یک مدیریت انبار استاندارد یک تصمیم آگاهانه و درست نیز داشته باشند. اما هنوز تعدادی از مدیران هستند که اعتقاد دارند روش­های جدید انبارداری پاسخگوی کسب و کار آنها نیست و ترجیج می دهند از همان روش­های سنتی و کاغذ بازی استفاده کنند. ولی در پاسخ به این دسته از مدیران چند ویژگی نرم افزار انبار را که مطمئناً نظر آن­ها را عوض خواهد کرد بیان می کنیم :
 
نرم افزار انبار آرین سیستم - نرم افزار انبارداری - ایتنا
 
پیش بینی و گزارش : مدیران برای به حداکثر رساندن بازدهی مدیریت انبار خود می توانند با ردیابی موقعیت کالا یا تامین کنندگان، کسب و کار خود را خیلی بهتر و با دقت به سطح بازار برسانند. مخصوصاً زمانی که بازار در اوج فروش خود می باشد به راحتی به وسیله گزارش گیری موجودی در نرم افزار انبار، بهترین قیمت گذاری و فروش را نسبت به نیاز و نوسانات بازار ارائه کنند.

یکپارچگی در مدیریت تدارکات : گاهی شما مدیران نیاز دارید علاوه بر تولید کالا، مراحل بسته بندی، حمل کالا و ... را نیز به صورت سلسله مراتب و مدیریت شده انجام دهید. نرم افزار انبار به شما کمک می کند تا با ردیابی اطلاعات در مراحل مختلف، مدیریت انبار با سرعت و دقت به صورت یکپارچه انجام شود.

انبار لجستیک : گاهی نوع فعالیت شما به شکلی است که باید یک سری محصولات خاص را همزمان باهم بفروشید یا در یک زمانی بیشتر از گذشته این محصولات خاص به فروش برسد. نرم افزار انبار به شما کمک خواهد کرد این محصولات باهم گروه بندی شده و با سریع ترین زمان، فرآیند جمع آوری و تحویل کالا انجام گیرد.

دریافت و بازگشت موجودی انبار : دسترسی به اطلاعاتی که باعث کاهش هزینه­ها در ذخیره سازی و به حداقل رساندن تولید کالای غیر ضروری شود از آن امکانات طلایی است که مدیران به راحتی می توانند با وجود نرم افزار انبار به آن دسترسی داشته باشند و به هدف خود یعنی ایجاد حفظ تعادل مناسب بین موجودی انبار دست پیدا کنند.
نرم افزار انبارداری به عنوان یکی از زیر سیستم های حوزه نرم افزار بازرگانی صادقانه ستون فقرات هر کسب و کار پخش یا زنجیره تامین می باشد و به معنای کاهش هزینه و داشتن وقت آزاد بیشتر برای تمرکز بر روی مدیریت ظرفیت انبار می باشد.
این مقاله توسط واحد حوزه اطلاعات و تولید آرین سیستم آماده شده است و شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قابلیت های نرم افزار انبار داری می‌توانید به وب‌سایت شرکت آرین سیستم مراجعه و با کارشناسان پشتیبانی و فروش سیستم انبار داری آرین سیستم در ارتباط باشید.


کد مطلب: 52642

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52642/نرم-افزار-انبار-چگونه-موجب-افزایش-دقت-مديريت-میشود

ايتنا
  https://www.itna.ir