۰
plusresetminus
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵

جیمیل برای جلوگیری از اشتراک‌گذاری ناخواسته داده‌ها «محرمانه» می‌شود

این تغییر به کاربران گوگل این امکان را خواهد داد تا برای باز کردن ایمیلهای مشخص احرازهویت را، که از طریق SMS انجام خواهد شد، الزامی نمایند. تاریخ انقضا نیز بر روی ایمیلها در دسترس خواهد بود.
جیمیل برای جلوگیری از اشتراک‌گذاری ناخواسته داده‌ها «محرمانه» می‌شود
 
بنابر گزارش The Verge، گوگل در حال معرفی «حالت محرمانه» برای کاربران جیمیل است که مانع از فوروارد، کپی، دانلود یا چاپ ایمیل‌های مشخص می‌شود.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی از رایورز به نقل از ciodive، این تغییر به کاربران گوگل این امکان را خواهد داد تا برای باز کردن ایمیل‌های مشخص، احرازهویت را -که از طریق SMS انجام خواهد شد- الزامی نمایند. تاریخ انقضا نیز بر روی ایمیل‌ها در دسترس خواهد بود.
 
طبق اعلام The Verge، این اقدام بخشی از طرح‌های گوگل برای ارائه یک نسخه بازطراحی شده از پلتفرم ایمیل مشهور خود است.
این بازطراحی دربرگیرنده قابلیتی به نام «پاسخ هوشمند»، یک قابلیت snoozing و پشتیبانی آفلاین است. هر چند زمانی برای انتشار آن تعیین نشده است، اما انتظار می‌رود در هفته‌های آینده یک بروزرسانی به این منظور ارائه شود.
 
تغییرات اساسی در جیمیل در واکنش به نگرانی‌های شرکت‌ها در رابطه با عادت‌های ارسال ایمیل کارکنان است. با این حال، همچنان به نظر می‌رسد در رابطه با امنیت و مدیریت ایمیل، کاستی‌هایی وجود دارد.
 


از میان پلتفرم‌های مختلف همکاری و ارتباطات سازمانی، ایمیل همچنان جایگاهی برتر دارد و گزینه ارجح 94% از کارکنان است و تا حدود زیادی به علت اعتماد تثبیت شده کارکنان به این تکنولوژی است.
البته بازار پلتفرم‌های ارتباطی در گرم‌تر شدن است و پلتفرم‌های چت در حال رواج بیشتر در سازمان‌ها هستند، اما کارکنان همچنان با برخی از قابلیت‌های این پلتفرم‌ها یا فشاری که برای پاسخ‌دهی فوری به پیام یکی از همکاران احساس می‌کنند، مشکل دارند.
 
به نظر کارشناسان، ایمیل، از سوی دیگر، حس امنیت را ارائه می‌کند و با قابلیت‌های جدیدی که گوگل عرضه خواهد نمود، شرکت‌ها می‌توانند مشتریان سازمانی بیشتری را به G Suite جلب نمایند.
 
این نخستین باری نیست که گوگل قابلیت‌های افزایش امنیت را به ایمیل اضافه می‌کند. ماه اکتبر گذشته، این شرکت برنامه حفاظت پیشرفته‌ خود را برای کاربران ممتاز یا بیشتر «در معرض خطر» جیمیل رونمایی نمود.
 
لیکن، حتی در صورتی که یک ارائه‌دهنده خدمات ایمیل قابلیت‌هایی را برای حفاظت در برابر اقدامات بدخواهانه یا حتی غفلتکارانه ارائه نماید، باز هم کارکنان در معرض لو دادن داده‌های شرکت قرار خواهند داشت.
 
کد مطلب: 52628
برچسب ها: جیمیل گوگل ایمیل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام