۰
plusresetminus
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۲

راهکار IoT مایکروسافت برای کاستی‌های امنیتی سخت‌افزاری

ایتنا - سیستم عامل Azure Sphere مبتنی بر یک هسته لینوکس سفارشی برای کمک به کسب اطمینان از شکلگیری یک پلتفرم نرم افزاری امن و قابل اعتماد برای IoT است.
راهکار IoT مایکروسافت برای کاستی‌های امنیتی سخت‌افزاری
 
مایکروسافت، تلاش‌های خود جهت حفاظت از تکنولوژی اینترنت اشیاء را شدت بخشیده است. تازه‌ترین نوآوری امنیت سایبری Azure Sphere، به عنوان یک راهکار IoT سرتاسر، روز دوشنبه توسط برد اسمیت در کنفرانس RSA سان‌فرانسیسکو رونمایی شد. سیستم‌عامل Azure Sphere مبتنی بر هسته لینوکس سفارشی جهت کمک به کسب اطمینان از شکل‌گیری پلتفرم نرم‌افزاری امن و قابل اعتماد برای IoT است. این سرویس با خدمات ابری ورای آژور همخوانی دارد.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از ciodive، این شرکت در حال مهندسی راهکارهای امنیتی در سطح تراشه دربرگیرنده شبکه‌بندی تعبیه شده، تکنولوژی‌های سیلیکونی که نخستین بار در Xbox ارائه شدند و قابلیت‌هایی است که امکان «هوش محیطی در یک MCU [میکروکنترلر] را برای نخستین بار» فراهم می‌سازند.
این Sphere دربرگیرنده سرویس امنیتی است که به دفاع از دستگاه‌ها با احراز هویت مبتنی بر گواهینامه برای کلیه ارتباطات و نیز دفع تهدیدات برای یک سیستم کمک می‌کند.

اسمیت گفت که در بحث امنیت سایبری «بر حسب تعریف، اولین کسانی که واکنش نشان می‌دهند افراد ما هستند.»
از آنجا که شرکت‌ها در سیلیکون ولی نهادهایی هستند که محصولات را تولید نموده و سرویس‌ها را اجرا می‌کنند، یک مسئولیت ذاتی برای ارائه خدمت به کسانی وجود دارد که در قبال یک «فاجعه احتمالی سایبری» دیگر آسیب‌پذیر هستند.
 


اگرچه بخش خصوصی هرگز نمی‌تواند یک تنه به مقابله با حملات سایبری برخیزد، اما ایجاد طیفی از خدمات که پایش و چاره‌جویی تهدیدات را آسان‌تر نماید گام نخست در کسب اطمینان از ایمن‌تر کردن فضای سایبری به شمار می‌رود.
با ادامه روند متکی شدن شرکت‌ها بر دستگاه‌های IoT و بارهای کاری مبتنی بر IoT، شرکت‌هایی مانند مایکروسافت نیز خود را با مخاطرات امنیتی مربوطه تطبیق می‌دهند.
اسمیت گفت که مایکروسافت، در راستای تلاش برای «تبدیل امنیت سایبری از یک هنر به یک دانش»، در حال پرداختن به ویژگی‌های دستگاه‌های IoT است که با سخت‌افزار شروع می‌شود.
 
سیلیکون سفارشی در این تراشه‌ها برای تقویت «اعتماد سخت‌افزاری» این شرکت استفاده می‌شود که دارای حفاظت‌هایی در برابر حملات کانال‌های سمت فیزیکی است. مایکروسافت در حال همکاری با تولیدکنندگان سخت‌افزار برای ساخت تراشه‌هایی برای Azure Sphere است که پیش‌بینی می‌شود در سال 2018 به بازار عرضه شوند.
 
گفتنی است با تداوم پیچیده شدن تهدیدات، صرف حفاظت از سرویس‌های یک سیستم، هنگامی که از خود سخت‌افزار نتوان حفاظت نمود، فایده چندانی نخواهد داشت. مایکروسافت در تلاش است تا از نقایص چندین دهه‌ای تراشه‌های اینتل خود را محفوظ نگه دارد.
 
کد مطلب: 52627
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام