۰
plusresetminus
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۹

چت جدید اندروید، پاسخ گوگل به آی‌مسیج است

ایتنا - برنامه جدید گوگل برای راه اندازی چت، پیچیده‌تر از راه‌اندازی یک اپلیکیشن پیام‌رسان است.
چت جدید اندروید، پاسخ گوگل به آی‌مسیج است
گوگل پس از سال‌ها راه‌اندازی انواع مختلفی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی موبایل و هدف‌گذاری روی تعویض پیامک با استفاده از این اپلیکیشن‌ها، قاعده جدیدی را بکار گرفته و قصد دارد استاندارد جهانی جدیدی برای پیام‌های خدمات ارتباطی غنی (RCS) ایجاد نماید.

چت یا گفت‌وگوی مبتنی بر RCS، محدوده جدیدی از قابلیت‌ها را فعال نموده است که در حال حاضر با پیام‌رسانی متن SMS (پیامک) ممکن نیست؛ البته این قابلیت‌ها برای آن دسته از مشتریان اپل که از سیستم آی‌مسیج استفاده می‌کنند، آشناست.
خوانش سریع، پشتیبانی ویدئویی، مکالمات گروهی و ارسال مبتنی بر اینترنت (به جای ارسال مبتنی بر پیامک) از جمله این قابلیت‌هاست.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از تاپ‌تک نیوز، یک قابلیت برتر آی‌مسیج، یعنی رمزگذاری سرتاسر (یا دوطرفه) سیستمی ارتباطی است که تنها افراد دو طرف ارتباط، قادر به خواندن پیام‌ها هستند. در این شیوه ارتباطی، شنود کلیدهایی که برای رمزگذاری مکالمه استفاده می‌شود، برای هیچ فردی از جمله عرضه‌کننده خدمات اینترنتی و ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی که در طول این مسیر ارتباطی واقع شده‌اند، امکان‌پذیر نیست.
 
در رمزگذاری سرتاسر از آنجا که هیچ شخص دیگری امکان کشف داده‌های در حال مبادله یا ذخیره را ندارد، امکان مراقبت و دستکاری غیرممکن است. به همین دلیل، شرکت‌هایی که از شیوه رمزگذاری سرتاسر استفاده می‌کنند، نمی‌توانند پیام‌های مشتریان خود را به مقامات امنیتی ارائه دهند.
 
 
گفته شده که چت مذکور، سال جاری میلادی در اختیار کاربران اندروید قرار می‎گیرد. اجرایی شدن این تصمیم البته بستگی دارد به اینکه چه موقع حامل‎های بی‌سیم شخصی، برنامه‌های خود را مطابق با پیام‌رسانی متنی پیامک تنظیم کنند.
برنامه جدید گوگل برای راه‌اندازی چت، پیچیده‌تر از راه‌اندازی یک اپلیکیشن پیام‌رسان است.
 
فضای پیام‌رسانی موبایل، پر از هرج و مرج است و به همین خاطر، می‌بایست مواردی برای ایجاد یک فضای پیام‌رسانی امن در نظر گرفته شود. درست است که در حال حاضر چت و RCS به موارد رمزگذاری نپرداخته‌اند، لیکن این موضوع می‌تواند قابلیت‌های جدیدی را به کسب‌وکارهای مختلف بدهد که تصاویر، صدا، ویدئوی برند و خدمات تعاملی از جمله این قابلیت‌ها هستند.
 
کد مطلب: 52615
برچسب ها: اندروید گوگل اپل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام