۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۰

نوجوانی که مسئولان ارشد آمریکایی را هک کرده بود به زندان افتاد

ایتنا - وکیل این هکر گفت: او ساده‌دلانه و کودکانه‌ فکر می‌کرده که می‌تواند از اتاق شخصیش سیاست آمریکا را تغییر دهد!
نوجوانی که مسئولان ارشد آمریکایی را هک کرده بود به زندان افتاد
 
نوجوانی که گروه هکی را ایجاد کرده بود که توانستند وارد ایمیل "جان برنن" رییس سابق سیا شوند، به گذراندن دو سال در یک مرکز نگهداری جوانان محکوم شد.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی به نقل از انگجت، کین گمبل با نام مستعار "Cracka" زمانی این کار را شروع کرد که او و گروهش با عنوان «کرکاها با رویکرد (CWA)» مسئولان ارشد آمریکایی، از جمله مارک جولیانو معاون FBI ، جیمز کلپر مدیر اطلاعات ملی و خانواده‌هایشان را چند سال پیش هدف خود قرار دادند.
مراجع قانونی این تبعه بریتانیا را در اوائل سال 2016 دستگیر کردند، و وی در 10 اتهام هک در اکتبر 2017 مجرم شناخته شد. علاوه بر محکومیت دو سال زندان برای این فرد که اکنون به سن 18 سالگی رسیده است، قاضی به توقیف کامپیوترهای وی نیز رای داد.
 
گفتنی است که روش فعالیت گروه CWA «مهندسی اجتماعی» بود، آنها قربانیانشان را جعل هویت می‌کردند و با تماس با خطوط تماس پشتیبانی مشتریان ارائه دهندگان خدمات اینترنت و تلفن قربانیانشان، اطلاعات محرمانه را به دست آورده و گذرواژه‌های اهدافشان را ریست می‌کردند.
این گروه 40 پیوست را از ایمیل "برنن" به سرقت برد که برخی از آنها توسط ویکی لیکس منتشر شدند.
آنها به ایمیل‌ها، تلفن منزل و اتصال اینترنت کلپر و همسرش نیز نفوذ کردند. آنها گفتند که وقتی کنترل اتصال FIOS را در دست داشتند، همه تماس‌ها با شماره وی را به سمت جنبش «فلسطین را آزاد کنید» منحرف کردند. این گروه اطلاعات تماس 20 هزار پرسنل FBI  را نیز به سرقت برده و درز داده است.
 


مطابق گزارش ایتنا پس از آنکه گمبل و دیگر عضو 15 ساله گروه CWA در سال 2016 بازداشت شدند، دیگر اعضای گروه به Motherboard گفتند که فقط در صورتی فعالیت‌هایشان را متوقف خواهند کرد که آمریکا روابطش را با اسرائیل قطع کند.
 
وکیل گمبل البته گفت که هدف وی هرگز آسیب زدن به یک فرد نبوده است.
این وکیل در دادگاه گفت: «او، به طرز ساده‌دلانه، ناپخته و کودکانه‌ای فکر می‌کرده که می‌تواند کاری در این باره انجام دهد، او سعی کرده که برای افرادی در آمریکا مزاحمتی ایجاد کند تا با کارهایی که از اتاق شخصیش انجام می‌داده به طریقی بتواند آنها را به تغییر سیاست آمریکا وادار کند.»
 
با این حال، قاضی با این نظر موافق نبود و CWA  را یک «گروه تبهکار سایبری» دانست که «یک کمپین فوق‌العاده کریه از تروریسم سایبری با انگیزه‌های سیاسی» را به راه انداخته بود.
 
کد مطلب: 52605
برچسب ها: هک هکر
نام شما
آدرس ايميل شما