کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چگونه یک وب‌سایت را برای همیشه درون گوگل کروم بی‌صدا (Mute) کنیم؟

4 ارديبهشت 1397 ساعت 13:56

ایتنا - غالبا و در هنگام بازدید از سایت‌های گوناگون، ویدئوهایی که به شکل آزاردهنده‌ای اتوپلی می‌شوند، همچنان وجود داردن، ولی با قابلیت‌های کروم 66 شما دیگر ناچار به گوش دادن به آنها نخواهید بود.


  
اغلب و در هنگام بازدید از سایت‌های گوناگون، ویدئوهایی به شکل آزاردهنده‌ای اتوپلی می‌شوند که با کروم 66 دیگر مجبور به گوش دادن به آنها نخواهید بود.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از itnews، همانگونه که گوگل توضیح داده است، ویدئوهای بی‌صدا شده همیشه اتوپلی خواهند شد، اما ویدئوهای اتوپلی شده، همیشه بی‌صدا نخواهند ماند.
گوگل از برخی جزئیات برای تعیین اینکه یک ویدئو باید بی‌صدا شود یا نه استفاده می‌کند (صفحه گوگل وارد جزئیات آن شده، هرچند که در این جزئیات به یک الگوریتم پیچیده معمول گوگل اشاره شده است). به بیانی ساده، چنانچه پیشتر ویدئویی را با صدا بر روی سایتی اجرا کرده بودید، گوگل تصور می‌کند می‌خواهید صدا را برای دیگر ویدئوهای آن نیز داشته باشید.
 

نمره MEI گوگل چنین حالتی را نمایش خواهد داد
 

برای تنظیم کردن ترجیحات سایت کافیست بر روی میله URL کلیک راست کنید.
 
مرورگر کروم در تنظیمات جدید خود، امکان تعیین "اجازه دادن" یا "بلاک کردن"(یا بی‌صدا کردن) فلش یا صوت، یا پیش‌فرض قرار دادن تنظیمات جامعی که پیش از این اعمال نموده‌اید را برای هر سایت -به صورت مشخص- فراهم آورده است.
این امر البته لزوماً جلوی اجرای ویدئو را نمی‌گیرد و صرفاً آن را به صورت اتوماتیک، بی‌صدا می‌کند.
 
به خاطر راهکارهای مختلفی که اپراتورهای وب‌سایت‌ها برای اجرای ویدئو استفاده می‌کنند، به نظر می‌رسد که کروم برخی از ویدئوهای پاپ‌آپ (ویدئوهایی که داخل یک مطلب ظاهر می‌شوند) و نه ویدئوهای دیگر را بلاک می‌کند. به عنوان مثال، ویدئوی داخل سایت بلومبرگ اجرا می‌شود، اما یک ویدئوی پاپ‌آپ (ویدئویی که روی یک مطلب ظاهر می شود) در سایت CNET.com بلاک می‌گردد.
 
در نسخه جدید، کروم از آنچه گوگل تبلیغات «تجربه سوء‌استفاده‌ای» می‌نامد و شما را ناخواسته به صفحه دیگری می‌برد نیز جلوگیری می‌کند.
همچنین iframeهایی که کاربران را به صفحه دیگری انتقال می‌دهند، توسط کروم 64 بلاک خواهند شد و این مرورگر، درباره تلاش‌های آن صفحه برای انتقال شما تذکر خواهد داد.
در ویرایش بعدی این نرم‌افزار، یعنی کروم 65، لینک‌هایی که مقصد موردنظر را در یک برگه جدید باز می‌کنند (و سپس صفحه فعلی را به مکانی جدید و ناخواسته انتقال می‌دهند) نیز بلاک شده و به کاربر، اطلاع می‌دهد.
 
اهمیت این اقدامات در آن است که گوگل وعده داده کاری کند که تبلیغات، همراستا با خواست کاربر باشند، هرچند که باید دید چگونه می‌خواهد این اقدامات را با تبلیغات AdSense که درآمد سرشاری برای این شرکت دارد تطابق دهد.
 


کد مطلب: 52589

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52589/چگونه-یک-وب-سایت-همیشه-درون-گوگل-کروم-بی-صدا-mute-کنیم

ايتنا
  https://www.itna.ir