کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتظار نداشته باشید که اپل macOS و iOS را به زودی ادغام کند

1 ارديبهشت 1397 ساعت 15:07

ایتنا - تیم کوک اخیرا شایعات درباره ادغام احتمالی این دو پلفرم را رد کرد.


 
تیم کوک اخیراً شایعات درباره ادغام احتمالی دو پلتفرم مشهور این شرکت را رد کرد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، در انتهای سال 2017، بلومبرگ گزارش داد که اپل، کدبیس‌های نرم‌افزار مک و iOS خود را ادغام خواهد نمود. با این کار، طراحان، امکان ایجاد یک نسخه واحد -که بر روی هر دو پلتفرم کار کند- را خواهند داشت و شایعه شده بود که این اتفاق امسال رخ خواهد داد.
اما تیم کوک مدیرعامل این غول تکنولوژی، منکر این خبر شد و گفت که چنین ادغامی به شکلی اجتناب‌ناپذیر نیازمند رقیق‌تر کردن یک سیستم‌عامل برای ایجاد سازگاریِ نرم‌افزاری در سیستم‌عامل دیگر خواهد بود.
ضمن اینکه چنین دستکاری‌هایی ممکن است آن چیزی نباشند که کاربران به آن رغبت نشان دهند.
 
کوک در گفت‌وگو با پیتر ولس از نشریه Sydney Morning Herald گفت: «ما به آبکی کردن یکی از این سیستم‌عامل‌ها برای تطابق یافتن با سیستم‌عامل دیگر باور نداریم. هر دوی آنها [Mac و iOS] شگفت‌انگیزند. یکی دلایل این شگفت‌انگیز بودن، این است که فضای مناسبی را برای آنها ایجاد نمودیم تا به هر کاری که برای خود لازم می‌بینند، بپردازند و اگر شروع به ادغام این دو بکنید... ناچار به ایجاد مصالحه و سازش بین آنها خواهید شد.»
 

کوک البته این احتمال را رد نکرد که چنین ادغامی نهایتاً می‌تواند باعث افزایش کارایی این شرکت شود، اما گفت که هدف واقعی بحث درباره چنین ادغامی این نیست.
وی در ادامه گفت: «می‌دانید که هدف آن است که مواردی در اختیار افراد قرار داده شود که بتوانند با استفاده از آنها دنیا را تغییر دهند یا تمایلاتشان را ابراز نموده و خلاقیتشان را بروز دهند، به همین خاطر فکر نمی‌کنم که این قضیه ادغامی که بعضی‌ها بر آن تمرکز کرده‌اند، چیزی باشد که کاربران می‌خواهند.»
 
این سخنان کوک ظاهراً مربوط به گزارش دسامبر سال گذشته بلومبرگ بود که در آن از قول منابعی تأیید شده بود که پروژه‌ای با نام رمز 'Marzipan' وجود دارد که می‌تواند نرم‌افزارها را به شکلی یکپارچه‌سازی نماید که بر روی کامپیوترهای Mac و دستگاه‌های iOS قابل استفاده باشد. یک اپلیکیشن می‌تواند از هر دوی آنها استفاده کند، در حالی که در Mac با ماوس و در iOS با لمس قابل کنترل باشد. اما همانگونه که خبرنگار سیدنی مورنینگ هرالد خاطرنشان کرده، صرفاً به این معنی است که Macهای آینده می‌توانند از نرم‌افزار iOS استفاده نمایند.

با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اپل در حال ساخت تراشه‌های جدید خود برای MACها -تحت پروژه احتمالی دیگری به نام 'Kalamata'- بوده و ممکن است راهکاری سخت‌افزاری برای اجرای نرم‌افزار موبایل بر روی دستگاه‌های دسکتاپ ارائه شود.
 


کد مطلب: 52554

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52554/انتظار-نداشته-باشید-اپل-macos-ios-زودی-ادغام-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir