۰
plusresetminus
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۶

فیس‌بوک: فقط ما نبودیم که داده‌های شما را جمع آوری می کردیم

ایتنا - به گفته این غول شبکه‌های اجتماعی: «فیس‌بوک، تنها شرکت معروف تکنولوژی نیست که اطلاعات افراد را در وب جمع‌آوری می‌کند.»
فیس‌بوک: فقط ما نبودیم که داده‌های شما را جمع آوری می کردیم
 
شبکه اجتماعی فیس‌بوک که اخیرا بدلیل عرضه دیتای کاربران به شرکت‌ها تحت فشارهای شدیدی بوده است، با ارائه اطلاعاتی جدید در این خصوص، نحوه جمع‌آوری اطلاعات حتی از افرادی که لاگین نکرده بودند را توضیح داده است.
این شرکت در عین حال خاطرنشان نموده که دیگر سایت‌های معروف هم همین کار را می‌کنند.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی به نقل از زدنت، پس از استنطاق دو روزه از مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک، این شبکه اجتماعی برای کاربران (از جمله برخی از اعضای کنگره که سردرگم شده بودند) شفاف‌سازی کرد که دقیقا چگونه دیتای افراد را در زمانی که در فیس‌بوک لایگن نکرده‌اند گردآوری کرده است.
 
دیوید بیسر مدیر تولید فیسبوک، در مطلبی در بلاگ این شرکت، مبانی ابزارها و محصولات مختلف فیس‌بوک، شامل پلاگین‌های اجتماعی، Facebook Login، Facebook Analytics، Facebook Audience Network و Facebook Pixel را توضیح داده است.
 
همزمان، این غول شبکه‌های اجتماعی از این فرصت استفاده کرده و خاطرنشان نموده که «فیس‌بوک، تنها شرکت معروف تکنولوژی نیست که اطلاعات افراد را در وب جمع‌آوری می‌کند.»
بیسر نوشته است:
«بسیاری از شرکت‌ها هستند که این نوع از سرویس‌ها را ارائه می‌کند و، مانند فیس بوک، آنها هم اطلاعات را از اپ‌ها و سایت‌هایی که از آنها استفاده می‌نمایند اخذ می کنند. نوئیتر، پینترست و لینکدین همه دارای دکمه‌های مشابهی برای Like و Share دارند تا به افراد کمک شود مطالب را بر روی سرویس‌هایشان به اشتراک بگذارند. گوگل یک سرویس محبوب تحلیلگر دارد. همچنین، شرکت‌های آمازون، گوگل و توئیتر هم قابلیت‌های لاگین را ارائه می کنند. این شرکت‌ها (و خیلی شرکت‌های دیگر) نیز سرویس‌های تبلیغاتی را ارائه می‌کنند. در واقع، بیشتر وب‌سایت‌ها و اپ‌ها، هرگاه شما از آنها بازدید کنید، اطلاعات اینچنینی را به شرکت‌های متعددی ارسال می‌کنند.»
 

بیسر خاطرنشان نموده است که فیس‌بوک خط مشی حریم خصوصیش را به‌روزرسانی کرد تا بهتر بتواند نحوه گردآوری داده‌ها درباره افراد از وب و کاری که با این اطلاعات می‌کند را توضیح دهد.
 
وی همچنین نوشته است که فیس‌بوک نیاز به این دارد که وب‌سایت‌ها و اپ‌هایی که از ابزارهای آن استفاده می‌کنند «به شما اطلاع دهند که در حال گردآوری و اشتراک‌گذاری اطلاعاتتان با ما هستند، و برای این کار از شما اجازه بگیرند.» با این وجود، علیرغم اینکه فیسبوک در حالت تسهیل خوانایی خط مشی حریم خصوصیش است، ولی محتمل نیست که کاربران اینترنتی در زمان وبگردی برای مطالعه خط مشی کوکی‌های تک‌تک سایت‌ها وقت بگذارند.



       در این باره بیشتر بخوانید:
       - زاکربرگ با وجود اعتراف به اشتباهاتش قصد استعفا ندارد
       - واکنش فیس‌بوکی یکی از مدیران اپل به رسوایی اخیر!
       - فیس‌بوک همکاری با مراکز درمانی را به حالت تعلیق درآورد!
       - فیس‌بوک با تبلیغات سیاسی چه می‌کند؟
       - اتهام خیانت در امانت گریبان فیس‌بوک را گرفت

 
 
کد مطلب: 52546
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام