۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۳

درخواست روسیه برای حذف تلگرام از اپ‌استور و پلی‌استور

ایتنا - روسیه از تلگرام درخواست کرده بود سرورهایش را به این کشور منتقل کرده و اطلاعات مورد نیاز نهادهای امنیتی روسیه را در اختیار آن‌ها قرار بدهد.
درخواست روسیه برای حذف تلگرام از اپ‌استور و پلی‌استور


سازمان نظارت بر اینترنت و رگولاتوری روسیه اعلام کرد که از غول‌های تکنولوژی اپل و گوگل درخواست حذف اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام از فروشگاه‌های اپ استور و پلی‌استور را داده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این روزها که جنجال‌های بسیاری بر سر مسائل امنیتی و افشای اطلاعات بر سر غول‌های تکنولوژی همچون فیس بوک به وجود آمده و  انگشت‌های اتهام برخی کشورها نیز به سمت و سوی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها به نشانه رفته است، بحث فیلترینگ پیام‌رسان محبوب و پرطرفدار تلگرام در روسیه نیز داغ شده است.

ماه‌هاست که روسیه از تلگرام درخواست می‌کرد سرورهایش را به این کشور منتقل کرده و اطلاعات مورد نیاز نهادهای امنیتی روسیه را در اختیار آن‌ها قرار بدهد. پس از آنکه پاول دوروف - موسس و مدیرعامل تلگرام - بارها به درخواست آن‌ها پاسخ منفی داد، دادگاه‌های عالی و سازمان نظارت بر اینترنت و رگولاتوری در روسیه علاوه بر جریمه کردن تلگرام، آن را به مسدودسازی و فیلترینگ تهدید کردند.

 پاول دوروف که خود اهل روسیه است اما به دلایلی این کشور را ترک کرده است، حالا خود تحت تحریم و فیلترینگ وطن خود قرار گرفته است، در پاسخی خطاب به دولت روسیه گفت حریم شخصی کاربران تلگرام فروشی نیست و به هیچ عنوان تسلیم خواسته‌های آنان نمی شود.
گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع ناشناس، روسیه با اینکه بسیاری از IPهای این کشور را به منظور عدم دسترسی و فیلترینگ تلگرام مسدود کرده، اما با  این حال هنوز نتوانسته دسترسی همه مردم و کاربران این کشور را قطع کند.  

حالا به نظر می‌رسد سازمان نظارت بر روسیه و رگولاتوری روسیه دست به دامان غول‌های تکنولوژی همچون گوگل و اپل شده است تا با حذف اپلیکیشن تلگرام از پلت‌فرم فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی خود یعنی اپ استور و پلی استور، موجب مسدودسازی و عدم دسترسی کاربران به تلگرام شوند.
پاول دوروف نیز با انتشار پیامی در کانال رسمی خود در تلگرام از اپل، گوگل، آمازون و مایکروسافت بابت عدم دخالت و ورود به مسائل سیاسی و روسیه تشکر کرد.
کد مطلب: 52536
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام