کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اولین کلینیک ترک اعتیاد اینترنتی در تهران

28 فروردين 1397 ساعت 11:17

ایتنا - نخستین کلینیک سلامت ذهن فضای مجازی با محوریت ترک اعتیاد به فضای مجازی در تهران راه اندازی شد.




نخستین کلینیک سلامت ذهن فضای مجازی با محوریت ترک اعتیاد به فضای مجازی و رفع آسیب‌های این حوزه توسط سازمان فضای مجازی سراج در تهران راه اندازی شد.

به گزارش ایتنا از مهر، در این زمینه احمد قیومی معاون طرح و برنامه فضای مجازی سازمان سراج با اشاره به نقش و تاثیر انکار ناپذیر اینترنت و فضای مجازی گفت: با توجه به گستردگی فضای مجازی، مهار و مدیریت آن امکان پذیر نیست، در این فضا انبوه اطلاعات در دسترس کاربران قرار دارد و این کاربر است که باید باتوجه به نیاز، خود را با اینترنت و فضای مجازی تنظیم کند.
وی با بیان اینکه گاهی استفاده بی رویه تبعات و آسیب‌های زیادی را در پی دارد و اگر کنترل نشود قطعا نتیجه سوئی خواهد داشت، امنیت را یکی از فاکتورهای مهم استفاده از این امکان معرفی کرد و گفت: این فضا به‌ویژه برای کودکان باید امن شود.

معاون سازمان فضای مجازی سراج خاطرنشان کرد: اینکه کاربران خردسال در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی فضای مجازی آزادی کامل داشته باشند، می‌تواند تهدید آمیز و خطرناک باشد چرا که مشخص نیست ذهن کودک با چه اطلاعاتی تغذیه می‌شود و ممکن است افسارگسیختگی این چنینی آسیب‌های جدی را با خود به همراه خواهد داشت.

قیومی ادامه داد: محدود کردن کودکان از فضای مجازی راهکار مناسبی نیست در واقع نمی‌توان کودک و نوجوان امروزی را از نیاز عصر و دوره‌اش منع و محروم داشت. بلکه باید با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مناسب این موضوع را مدیریت کرد. باید کاربران سواد لازم را در استفاده از این فضا داشته باشند.

وی تاکید کرد: مشکلاتی که در رابطه با اعتیاد به اینترنت ایجاد می‌شود، بسیار زیاد است. عدم زمان کافی برای پرداختن به فعالیتهای روزانه، فعالیتهای تحصیلی و شغلی ازجمله بارزترین آنهاست.
به گفته قیومی، بسیاری از کاربران حتی نمی‌خواهند بپذیرند که به اینترنت اعتیاد دارند و گاهی تصور درستی از کلینیک ترک اعتیاد اینترنتی ندارند، اما در مقابل کاربران دیگری نیز هم هستند که خود داوطلبانه به این مرکز مراجعه کرده و از کارشناسان و متخصصین این امر درخواست می‌کنند تا به آنها برای درمان و رهایی از این بیماری کمک کنند.

معاون سازمان فضای مجازی سراج با اشاره به راه اندازی نخستین کلینیک ذهن فضای مجازی خاطرنشان کرد: گرچه این اقدام نسبت به کشورهای غربی و اروپایی کمی با تاخیر افتتاح شده اما همین خود قدم بزرگی در راستای مدیریت فضای مجازی و ترک اعتیاد اینترنتی و درمان آسیب‌های ناشی از آن است.


کد مطلب: 52522

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52522/اولین-کلینیک-ترک-اعتیاد-اینترنتی-تهران

ايتنا
  https://www.itna.ir